Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Loe, kuidas linnapea hämab

    IRLi kuuluv Paldiski linnapea Tiit Peedu jäi ametiautode hanget selgitades haledalt hämamisega vahele.

    Algselt kasutusrendilepingu sõlmimist ning autode väljavahetamist eitanud Tiit Peedu tunnistas lõpuks, et abilinnapea auto on juba enne volikogu vastava hanke väljakuulutamise otsust välja vahetatud. Põhjuseks oli vana auto mootori kokkujooksmine ning Subarul on praegu hea pakkumine.
    Järgneb intervjuu Paldiski linnapea Tiit Peeduga
    Kas vastab tõele, et Paldiski linnavalitsus on vahetanud välja kasutusrendil olnud kaks sõiduautot?
    Ei ole midagi välja vahetanud, küsime alles luba volikogult nende väljavahetamiseks.
    Lepingut ei ole siis veel sõlmitud?
    Ei ole.
    Sain vihje, et ühel abilinnapeal on uus auto juba käes?
    Abilinnapeal on auto käes küll, see on õige. Kui me räägime kahest autost, siis üks on käes, aga teist ei ole.
    Kuidas see üks siis juba käes on?
    Vaadake, kasutusrent on tavaline majandustegevus. Me ütlesime vana rendilepingu üles ja sõlmisime samadel tingimustel uue rendilepingu ja oligi korras.
    Volikogu otsus on sel juhul formaalne?
    Linnavolikogu otsus ei ole sugugi formaalne, on ju viisakas volikogu teavitada sellisest asjast. Kulud ei suurene, püsikuluna on kasutusrent meil arvel ja kui volikogu ütleb, et ei tohi seda võtta, saab kasutusrenti iga hetk tagasi võtta. Ja ongi asi lahendatud.
    Kui linnavalitsus alles küsib volikogu käest tehinguks luba, siis samal ajal on üks auto juba käes?
    Abilinnapeal lagunes auto ära, mootor jooksis kokku ja selle jupi saamine võtab vähemalt kaks nädalat aega. Siis oli valida, kas abilinnapea ei saagi liikuda või me võtame vastu otsuse uue auto soetamiseks.
    Juriidilises plaanis Te mingit probleemi siin ei näe?
    Vaadake see on nii keeruline ajakirjanikule vastata. Ma vastaks hea meelega meilile, kas ma näen probleemi või ei näe. Telefonijutust saab pärast igasuguseid asju välja kirjutada. Kui Te mulle kirjalikult saadate, siis me vastame, kas me näeme probleemi või ei näe.
    Kui Te lepingu sõlmisite ja auto on ka käes, siis Te ju ei näe probleemi?
    Ma ei näegi probleemi, sest igasuguseid asju juhtub ilmas ja tuleb kohe tegutseda. Mida kaugemale otsustamist lükkad, seda hullemaks asjad lähevad. Et inimene saaks tööd teha, on vaja talle tagada töötingimused. Ma imestan, kuidas see info juba Äripäeva jõudis.
    Eks ikka inimesed jälgivad, mis linnas toimub. Kas volikogu on lihtsalt kummitempel?
    Volikogu võtab vastu otsuse, kui mingi vara soetatakse. Kui me võtame autod kasutusrendile, siis see ei ole vara soetamine, vaid see on teenuse ostmine. Rahvas ka näeb, et abilinnapea auto on vahetatud ja küsitakse, miks ma seda tegin. Siis ma viin selle asja parem volikogusse ja räägin ära, miks ma seda teen. Kuivõrd meil märtsis jäi volikogu ära, siis ei olnud midagi teha.
    Milleks esitada volikogule otsuse eelnõu, mille järgi korraldatakse vara soetamiseks riigihange, kui seda ei tehta?
    Vaadake, abilinnapea auto liising oli varem 270 eurot kuus ja on praegu 270 eurot. Me võtsime uue auto, võtsime ühe hinnapakkumise sellest firmast, kuhu auto remonti läks. Et mis me teeme? Sealt öeldi, et auto remont võtab aega 15 päeva. Võtsime uue auto peale hinnapakkumise, mis on alla riigihanke piirmäära. Põhimõtteliselt, kui me võtame kaks autot, ka siis ei lähe see 10 000 eurose piirmäära sisse. Me küsime kolm hinnapakkumist, need on olemas. Miks ta volikogus on - me tahame volikogu teavitada, et oleme sellise tehingu teinud. See on juriidilise vaidluse küsimus. Mõni advokaat ütleb, et see on volikogu küsimus, mõni ütleb, et ei ole. Tegelikult ei ole see eelarve koormamine täiendava kohustusega, vaid vana kohustuse jätkamine. Midagi muud ei ole muutunud, kui ainult sõiduki number.
    Kas need automargid jäävad samaks?
    Chevrolet ei jäänud samaks, võtsime Autospiritist Subaru Legacy. Hind jäi samaks. Ma ei tea kas linnapea oma Subaru Outbacki ära vahetab. Küsimus on ka majanduslik, kui autol enam garantiid pole, siis ükski omavalitsus ei ole ju autobaas. Siis on parem auto tagasi anda ja võtta samadel tingimustel uus. Praegu on Subarul väga hea pakkumine - kolm esimest hooldust on tasuta.
    Te ei ole enda auto vahetamist veel otsustanud?
    Põhimõtteliselt, sellist jah-otsust ei ole tehtud. Tegelikult võiks selle autoga sõita, aga nagu aktsiategagi, tuleb osta siis, kui hinnad langevad. Nii on ka autodega, kui sõidad liiga vanaks, siis ei ole majanduslikult ökonoomne teda vahetada, sa pead peale maksma. Lihtsad asjad on siin.
    Kuidas linna rahanduslik seis on praegu, kas on väga pingeline?
    Imelik küsimus järjekordselt. Mis tähendab pingeline? Rahanduslik seis on kogu aeg nii riigis kui omavalitsuses pingeline. Mitte kusagil ei ole raha hunnikus nurgas.
    Teil tuleb ju nüüd linnavalitsuses koondamine?
    Linnavalitsuses koondame…teate, pange küsimused meili. Ma ei ole telefoniintervjuuks sugugi valmis.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.