Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna-Helsingi tunnel kui majanduslik mõrv?

    Mootor Grupi omanik ja juht Hugo Osula.Foto: Erik Prozes

    Tallinna-Helsingi tunneliga tuleb majanduslikult jääda ratsionaalseks, leiab Mootor Grupi omanik ja juht Hugo Osula.

    Tallinna-Helsingi tunneli ehitamise idee on erinevates ringkondades arutlemise all olnud aastaid. Mõistagi tundub mõte ühendada kaks pealinna atraktiivne, kuid niivõrd olulise ja kuluka projekti puhul peavad esikohal olema majanduslik ratsionaalsus ja kaine mõistus.
    Kahtlemata suurendaks Tallinna-Helsingi tunnel kahe pealinna vahelist liiklust ja muudaks linnad majanduslikult lähedasemaks. Palju on räägitud reisijate paremast liikumisest ja linnade ühendamisest. Samas oleks reisijateveo osakaal projekti tasuvuses olematu. Igas transpordivaldkonnas maksab infrastruktuuri kulu eelkõige kaubavedu ning Tallinna-Helsingi tunnel ei oleks kindlasti erand. Oluline küsimus on ka, mis kasu saab projektist Eesti riik.
    Pilk tulevikku
    Tallinna-Helsingi tunnelist rääkides peame eelkõige vaatama, kus asub Euroopas ja maailmas tootmine praegu ja tulevikus. Kuidas liiguvad tooraine ja kaubad Aasiast Euroopasse ja vastupidi ning mida saaks tunneli rajamine kiiremaks, odavamaks ja efektiivsemaks muuta. Kui me seda teha ei suuda, siis pole ka tunnelil mõtet.
    Kuna Euroopas tootmine pigem väheneb, oleks Tallinna-Helsingi tunneli ehitamise esmaseks möödapääsmatuks eelduseks toimiv Põhja-meretee, mis ühendaks meie regiooni Kaug-Ida ja Põhja-Aasiaga. Kui poleks vaja kasutada kaubaveoks jäälõhkujaid või reisida ühest riigist teise läbi Venemaa, siis võiks Tallinna-Helsingi tunnel olla osa Põhja-Soomest algavast süstik-kaubarongide kiirtrassist ja moodustada seega terviku Kesk-Euroopasse suunduvast Rail Balticust.
    Kõrged kulud
    Tallinna-Helsingi tunneli ehitamise aruteludes peame samuti arvesse võtma, et raudtee omahind järjest kasvab ning infrastruktuuri ülalpidamiskulud on kõrged. Nii jõuame jällegi tõdemuseni, et esmatähtsad on potentsiaalsed kaubaveomahud ning kas tunnel suudab peenlogistika teiste võimalustega konkureerida.
    Aruteludes peavad esikohal olema pikaajaline strateegia, läbimõeldud visioon ja ka tugev äriplaan, mis ei baseeru ainult kahe linna poliitikute unistustel, vaid kogu Põhjamaade piirkonna ja Euroopa vajadustel. Vastasel juhul võib tunnel tähendada kahele riigile hoopis majanduslikku mõrva.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Portfellihaldus 20 aastat investeerimiskogemust

Olulisemad lood

Tarmo Ulla: leiutaks hoiupõrsa, mis alistab TikToki Kuidas võita noorte tähelepanu infouputuse ajastul?
Finantsteadmised on kõige kesisemad 18–29aastaste hulgas. Me peaksime välja mõtlema, kuidas viia rahatarkus just selle vanuserühmani, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Swedbanki eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla.
Finantsteadmised on kõige kesisemad 18–29aastaste hulgas. Me peaksime välja mõtlema, kuidas viia rahatarkus just selle vanuserühmani, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Swedbanki eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla.
USA aktsiaturg tõusis tänavuse aasta tippu
USA peamine aktsiaindeks S&P 500 tegi reedel uue tänavuse tipu, tõustes 0,59% 4594,63 punktini.
USA peamine aktsiaindeks S&P 500 tegi reedel uue tänavuse tipu, tõustes 0,59% 4594,63 punktini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
VIDEO: kuidas karjääri tipus olles uuesti nullist alustada
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
VIDEO: kuidas karjääri tipus olles uuesti nullist alustada
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Eesti kõige edukam firma lõikab kasu Infortari börsileminekust
Omanikfirma ehk Infortari börsileminek avab Eesti Gaasile mõningaid uksi, sõnas tänavu edukaimaks ettevõtteks tunnistatud Eesti Gaasi juht Margus Kaasik.
Omanikfirma ehk Infortari börsileminek avab Eesti Gaasile mõningaid uksi, sõnas tänavu edukaimaks ettevõtteks tunnistatud Eesti Gaasi juht Margus Kaasik.
Kliimakõneluste võõrustaja võib naftatootmist hoopis suurendada
Araabia Ühendemiraadid, mis võõrustavad tänavust kliimakonverentsi, võivad lähiaastatel oluliselt suurendada naftatootmist, vahendab BBC.
Araabia Ühendemiraadid, mis võõrustavad tänavust kliimakonverentsi, võivad lähiaastatel oluliselt suurendada naftatootmist, vahendab BBC.
Tuhanded CNG-autod said tänasest sõidukeelu
Tuhanded CNG-l ehk surugaasil vuravad autod ei tohi alates tänasest enam teedel sõita.
Tuhanded CNG-l ehk surugaasil vuravad autod ei tohi alates tänasest enam teedel sõita.
Soome suurfirma asepresident: julgustan Eesti valitsust palju jõulisemalt tegutsema
Ma julgustaksin Eesti valitsust tegema palju kiiremini otsuseid, et siinsetel ettevõtetel oleks ligipääs roheenergiale, rääkis Pauligi kommunikatsiooni- ja jätkusuutlikkuse asepresident Kaisa Lipponen.
Ma julgustaksin Eesti valitsust tegema palju kiiremini otsuseid, et siinsetel ettevõtetel oleks ligipääs roheenergiale, rääkis Pauligi kommunikatsiooni- ja jätkusuutlikkuse asepresident Kaisa Lipponen.
Tartu–Helsingi lennuliini hankele tuli ainult üks pakkumine
Tartu–Helsingi lennuliini teenindamise rahvusvahelisele hankele tehti tähtajaks üks pakkumus, see tuli Soome Finnairilt.
Tartu–Helsingi lennuliini teenindamise rahvusvahelisele hankele tehti tähtajaks üks pakkumus, see tuli Soome Finnairilt.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.