• OMX Baltic−0,08%300,34
  • OMX Riga0,55%893,41
  • OMX Tallinn0,2%2 062,42
  • OMX Vilnius−0,34%1 194,45
  • S&P 5000,00%6 092,16
  • DOW 30−0,25%42 982,43
  • Nasdaq 0,31%19 973,55
  • FTSE 100−0,46%8 718,75
  • Nikkei 2250,95%39 313,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,33
  • OMX Baltic−0,08%300,34
  • OMX Riga0,55%893,41
  • OMX Tallinn0,2%2 062,42
  • OMX Vilnius−0,34%1 194,45
  • S&P 5000,00%6 092,16
  • DOW 30−0,25%42 982,43
  • Nasdaq 0,31%19 973,55
  • FTSE 100−0,46%8 718,75
  • Nikkei 2250,95%39 313,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,33
  • 10.11.15, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vana arm ei roosteta

Ükskõik kui härdalt uus lennufirma Nordic Aviation palub nendega lennata, ei kipu eestlased neid rahvusliku lennukompaniina veel tõsiselt võtma. Nostalgiline kiindumus Estonian Airi ei kao nii pea, kirjutab ajakirjanik Mari Mets.
Mari Mets
  • Mari Mets
  • Foto: Andras Kralla
Olgu need Estonian Airi piletid alati tundunud natuke ebameeldivalt kallid, kohv pardal olemata või firma juhtide palgad üüratud, sinivalgetriibulisse lennukisse on kõik alati väikese uhkusega sisenenud.
Estonian Airi blondide stjuardesside naeratused on tundunud maailma lahkeimad, nende eesti disainerite tehtud tumesinised vormid kõige šikimad ja eestikeelseid ajalehti ei saa teel koju ühegi teise lennufirma pardal nagunii. Seda mälestust ei lükka uue lennufirma ühtemoodi värviliste T-särkidega ägeda poistebändina mõjuv juhatus eestlaste mälust nii pea. Seisku nad või pea peal.
Suured saapad ees

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ma ei usu, et eestlased oleks uue lennufirma vastu sallimatud, see on ju siiski päästerõngas, ilma milleta ei pääseks me Eestist praegu naljalt üldse lennukiga välja. Aga saapad, millesse astuda, on Nordic Aviationi jaoks väga suured. Ma ei mõtle siin mitte Estonian Airi kõrvuni võlgades pangaarvet või marginaalset mainet Euroopa suurtegijate seas, vaid eestlaste emotsionaalset sidet nende enda rahvusliku lennufirmaga.
Kui laupäeval kell neli teavitati avalikkust Estonian Airi tegevuse lõpetamisest, siis vaid kolm tundi hiljem toimunud uue lennufirma esimene rõõmsameelne saiakestega pressikonverents mõjus kohale tulnutele pisut nagu pidu katku ajal.
Nad ei teinud midagi valesti. Nad olid üdini asjalikud ja lubasid, et kellelgi ei jää lendamata. Lihtsalt eestlaste vana hea rahvuslik arm nii lihtsalt ei roosteta. Majanduslik meel jääb soiku, kui mõeldakse meie enda sinistele raudlindudele, mis nüüd üheksakesi Tallinna lennuväljal nõutult seisavad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele