• OMX Baltic0,96%272,44
  • OMX Riga0,35%870,97
  • OMX Tallinn1,6%1 737,86
  • OMX Vilnius0,26%1 058,25
  • S&P 500−0,54%6 051,25
  • DOW 30−0,53%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,13%8 322,41
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,89
  • OMX Baltic0,96%272,44
  • OMX Riga0,35%870,97
  • OMX Tallinn1,6%1 737,86
  • OMX Vilnius0,26%1 058,25
  • S&P 500−0,54%6 051,25
  • DOW 30−0,53%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,13%8 322,41
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,89
  • 14.12.16, 06:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Müük pole laiskvorstidele

Hea müük on intellektuaalne töö, mis nõuab tõsist pingutust ja ettevalmistust. Kahjuks ei olda alati valmis selle nimel piisavalt tööd tegema, leiab If Kindlustuse müügidirektor Artur Praun.
Artur Praun
  • Artur Praun Foto: Erakogu
„Huvitav, minule üritatakse seda asja müüa, kuid minu vajadustest ei ole tal mingit aimu ning peamine argument tundub olevat hind.“ Kliendi selline mõttekäik iseloomustabki Eesti müügimehe keskmist taset, kus kliendi vajadused on teisejärgulised ning esikohal müüja soov enda toode iga hinnaga ära müüa. Vahel harva kohtab vajaduste selgitamise katset ning veel harvemini vajaduste mõistmist ning sellele müügiargumentatsiooni loomist.
Näen müügikvaliteeti paranemas aastast aastasse, kuid arenguruumi on veel piisavalt. Tõeliselt häid müüjaid on Eestis vähe. Teisalt on see loogiline, sest oma valdkonna kõige paremaid on igal elualal vähe, vastasel juhul ei oleks nad parimad. Heaks müüjaks õppimine võtab aega, sest nõuab järjekindlust, soovi ennast pidevalt proovile panna, julgust ja töökust. Valdkonnaspetsiifiliselt lisandub sellele veel tootepõhiste teadmiste omandamine, mida on siis rohkem või vähem. Oma aja võtab ka oskuse ja vilumuse kujunemine kliendi vajadustest lähtuvalt nõustada sobivaimat lahendust. Mida keerulisemad on kliendi vajadused, ennekõike äriklientidel, seda pikem on ka müüja õpiperiood. Pahatihti võib juhtuda, et müüjal saab arenemise isu otsa ning jäädakse pidama kuhugi keskele – ellujäämise oskused on olemas, kuid mitte midagi enamat. See on muidugi kurb, kui nii juhtub. Eriti, kui tegu inimesega, kellel on potentsiaali. 
Paljuski põhjustab müüjate liikumise viis, kuidas inimesi ettevõtetes koolitatakse ning õiged müügioskused selgeks õpetatakse. Tõenäoliselt on ettevõtteid, kus palgatakse inimene tööle, antakse kätte toode ning soovitakse edu müügis. Kui puudub aga korralik müügitöö ettevalmistus, siis inimene peatselt pettub selles töös ning otsib endale uue koha. Statistiliselt on see voolavus, kuigi küsimus ei olnud müüjas, vaid ettevõttes, kes ettevalmistuseta inimese müügitööle suunas. Mõnikord kiputakse unustama, et müük on samasugune nagu iga teine kvalifitseeritust nõudev töö ning see vajab tähelepanu ning õpetamist.
Kui müüja aastatega areneb, siis koos sellega tõuseb ka müügikvaliteet. Mida kõrgemal tasemel on kvaliteet, seda väärtuslikum on töötaja ettevõttele ning sellist inimest soovin mina kindlasti hoida.
Autor: Artur Praun

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 21:37
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad aasta lõpus New Yorgis
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad 2024. aastal esmakordselt New Yorgis. 26. detsembril Wall Streetil algav suursündmus toob kokku maailma tippmaletajad ja rõhutab male sümbolväärtuseid – strateegiat ja riski –, mida seekord väljendatakse globaalse ärikeskuse südames.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele