Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kõik kisub kiiva

    Kersti KrachtFoto: Raul Mee

    Keskerakond astus mugavalt Reformierakonna lääpa tallatud sussidesse ja otsustas buldooseriga sõitma hakata, kirjutab EVEA juht Kersti Kracht (kandideerib sügisel EKRE nimekirjas).

    Uue koalitsiooni algus oli paljulubav, eriti hea meel oli mul isiklikult selle üle, kui lubati kaasata maksupoliitika aruteludesse eksperte. Tagantjärele tahaks muidugi teada, kes need eksperdid olid, kes soovitasid hakata eelarveauke lappima panditulumaksu, pakendiaktsiisi ja muu sellisega.
    Ei ole mingit kontseptsiooni, et kuidas Eesti ettevõtluskeskkonda paremaks teha. Asi kisub kiiva igal tasandil, ja ega ministriteks ei ole ka oma ala asjatundjad. See hakkab järjest rohkem meenutama 90ndate aastate algust, kui plats puhastati ja poliitikud olid ilma hariduse ja kogemuseta.
    Autode võimsuse maksustamise asjus tsiteeriksin ühte EVEA volikogu liiget: maapiirkonnas enam riiki ei ole, pean sõitma võimsa neljarattaveolise autoga, et maal talvel üldse hakkama saada, teed on puhastamata ja ühistransporti ei ole. Ettevõtja mure on ka inimeste tööle ja koju vedu. Aga rahandusministeeriumi ametnike ja poliitikute meelest on see luksus, mida tuleb maksustada. Midagi ei ole teha, kui ikka ettevõtluses kogemust ei ole, siis olukorrast aru ei saada.
    Riigi ametkond kerkib nagu pärmitaigen. Kes siis tegelikult on seaduseandja, kas riigikogu? Ministeeriumid on varustatud suurte osakondadega, kus eraldi juristid, Euroopa asjatundjad, suhtekorraldajad jne. Kõik seaduseelnõud valmivad ministeeriumites, aga need on nii vingelt koostatud, et kui võtta suvaline seaduseelnõu, minna sellega juhuslikult valitud riigikogu liikme juurde ja paluda refereerida, et mille poolt ta hääletas ja mida see mõjutab, siis oskab tänasest koosseisust vastata 10-15 inimest. Riigikogu ei saa tegelikult aru, mida ametkonnad teevad ja mida neile ette söödetakse.
    Parim näide on Rail Baltic, vähegi mõtlevad ja mingitki haritust omavad inimesed saavad aru, et see on kellegi isiklike või korporatiivsete huvide projekt, mis kahjustab Eesti riiki mitmel moel, kuid viimasel konverentsil riigikogus, kus neid probleeme tutvustati, käis kohal umbes kümme riigikogu liiget. Järjest rohkem olen hakanud mõtlema, kas peaks kehtestama riigikogusse kandideerijatele nõuded elukutse, hariduse, kogemuse, keelteoskuse jne suhtes. Kuna enamasti taanduvad riigikogus vajalikud oskused kas juriidikale või majandusele, siis peaksid riigikogu liikmel neist teemadest arusaamise oskused olema.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Välisturistide arv kasvas märtsis jõudsalt
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.