• OMX Baltic−0,08%296,98
  • OMX Riga−0,25%917,27
  • OMX Tallinn−0,01%2 026,48
  • OMX Vilnius0,07%1 220,23
  • S&P 500−0,4%6 370,17
  • DOW 30−0,34%44 785,5
  • Nasdaq −0,34%21 100,31
  • FTSE 100−0,01%9 308,36
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,56
  • OMX Baltic−0,08%296,98
  • OMX Riga−0,25%917,27
  • OMX Tallinn−0,01%2 026,48
  • OMX Vilnius0,07%1 220,23
  • S&P 500−0,4%6 370,17
  • DOW 30−0,34%44 785,5
  • Nasdaq −0,34%21 100,31
  • FTSE 100−0,01%9 308,36
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,56
  • 02.08.22, 14:45

Arno Sillat: autoturgu tõukavad poliitiliselt laetud jõuallikad

Enam kui 100 aastat tagasi turu survel toimunud pööre elektriautodelt sisepõlemismootoriga masinatele on nüüd poliitilise tahte toel ametlikult suunatud tagasipöördele. Paraku on olemasoleva tehnoloogiaga loodetud eesmärkideni jõudmine enam kui küsitav, kirjutab AMTELi tegevjuht Arno Sillat Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi aastaraportile antud kommentaaris.
Arno Sillat.
  • Arno Sillat.
  • Foto: Liis Treimann
Euroopa Liidus saab alates 2035. aastast arvele ja kasutusele võtta vaid elektrimootoriga uusi sõiduautosid ja väikeveokeid. Kuigi ükski regulatsioon ei monopoliseeri otseselt elektriautosid, ei ole täna veel muud tehnilist lahendust olemas, millega sõites oleks võimalik saavutada heitmetes CO2 täielik nulltase. Vähemalt mitte poliitikute arvates.
2035. aastani liikumise reeglistik "Fit for 55" on rangelt paigas ning erandeid ei lubatud kellelegi. Isegi keskkonnale üldiselt elektriautost oluliselt väiksemat mõju avaldav biogaas ei saanud indulgentsi ning on sõiduautode ja väikeveokite tööstusest sunnitud lahkuma. Allesjäänud 13 aastaga peab EL ja ka siia importiv autotööstus tänaselt napilt 10% turuosalt jõudma 100%ni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.08.25, 10:51
Finantskuritegevus ei taandu – ettevõtted peavad õppima end paremini kaitsma
Finantskuritegevuse maht kasvab igal aastal 15–20% ja olukorra paranemist ei ole näha, tõdeb SEB pettuste ennetuse osakonna vanemspetsialist Kätlin Kukk.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 25 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele