• OMX Baltic0,14%262,76
  • OMX Riga0,13%878,64
  • OMX Tallinn0,32%1 700,58
  • OMX Vilnius0,3%997,91
  • S&P 5000,75%5 595,76
  • DOW 300,58%41 096,77
  • Nasdaq 1%17 569,68
  • FTSE 1000,57%8 240,97
  • Nikkei 225−0,53%36 637,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%98,87
  • OMX Baltic0,14%262,76
  • OMX Riga0,13%878,64
  • OMX Tallinn0,32%1 700,58
  • OMX Vilnius0,3%997,91
  • S&P 5000,75%5 595,76
  • DOW 300,58%41 096,77
  • Nasdaq 1%17 569,68
  • FTSE 1000,57%8 240,97
  • Nikkei 225−0,53%36 637,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%98,87
  • 11.03.13, 05:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

e-Eesti – maailm tunnustab, eestlased nurisevad

Meie e-riiki tunnustati rahvusvahelisel tasemel kõrgelt, kui majandusaasta aruannete elektroonilise esitamise keskkond valiti viimase kümne aasta maailma parimaks e-riigi lahenduseks. Kodumaine statistika näitab aga, et erinevalt ettevõtetest kipuvad kodanikud e-teenuseid vähe kasutama ning nende töökindluse ja keerukuse üle nurisema, märgib majandusministeeriumi osakonnajuhataja Janek Rozov. 
Mida haritum inimene, seda vähem rahul ta kipub olema. Oma rolli mängib siin ka fakt, et kodanikud tavatsevad riigi e-teenuseid võrrelda erasektori omadega, nt internetipankadega. Praegu on võrdlus riigi teenuse kahjuks, aga tulevikus võrreldakse loodetavasti erasektori pakutavat mõne riigi hästi töötava ning pidevalt areneva e-teenusega.
Tavakodanik suhtleb riigiga heal juhul korra aastas eelkõige eesti.ee keskkonnas. Vahel ongi asi keerukas – näiteks isapalga taotlemine. Taotluse avanedes vaatab vastu ankeet, mis nõuab paari õhtut ajude ragistamist, enne kui see esitamisküpseks saab. Tegelikkuses võiks seal olla ainult üks küsimus: millisest kuupäevast alates te isapalka saama hakkate? Kõik muud andmed on ju riigil olemas, sealhulgas kodaniku kontonumber. 
80% kodanikest vajab riiklike e-teenuste puhul ülilihtsat arendust ja vaid 20% neist liigitub erijuhtumi alla. Meil kipub aga arusaam teenustest olema veel must-valge – et kas on ainult füüsiline kanal või kui eksisteerib e-teenus, siis peab see olema nii hea, et kõik läheksid “torust” läbi.
Eestis puudub statistika, kui paljud jätavad e-teenuse kasutamise pooleli. Nt Amazon ja eBay jälgivad pingsalt, kui inimesed nende keskkonnas ostu pooleli jätavad, ja analüüsivad selle põhjusi. Sarnast teenuse omaniku tunnet praegu riigisektoris ei ole.
See ongi riigi väljakutse –  muuta teenuste struktuuri. Igal teenusel peaks olema omanik, kes hoolitseb ja vastutab selle eest, missuguses kanalis ja miks on kõige mõistlikum teenust osutada nii kliendi kui ka asutuse seisukohast. Probleem ei ole mitte e-teenuste puudus, vaid kasutamise keerukus. Mõne riigiameti kodulehelt saab minna 3–4  keskkonda ja selliseid kohti, kust ettevõtja saab eri e-teenustele ligi, on üle 125. Neid kanaleid tuleb koondada.
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele