• OMX Baltic0,08%296,19
  • OMX Riga0,12%919,6
  • OMX Tallinn0,04%2 019,22
  • OMX Vilnius0,35%1 225,67
  • S&P 5000,32%6 502,05
  • DOW 300,08%45 600,05
  • Nasdaq 0,62%21 724,18
  • FTSE 100−0,42%9 216,82
  • Nikkei 2250,73%42 828,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,07
  • OMX Baltic0,08%296,19
  • OMX Riga0,12%919,6
  • OMX Tallinn0,04%2 019,22
  • OMX Vilnius0,35%1 225,67
  • S&P 5000,32%6 502,05
  • DOW 300,08%45 600,05
  • Nasdaq 0,62%21 724,18
  • FTSE 100−0,42%9 216,82
  • Nikkei 2250,73%42 828,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,07
  • 15.07.13, 06:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eduka veebipoe loomine eeldab omaette projekti

E-poodide pidajad võib jagada kahte gruppi: ühed müüvad kaupa ainult internetis ja teised tegutsevad korraga nii jaekaubanduses kui ka e-kanalis. Tüüpiline e-kaubandusega alustamise viis on tegutseva poe laienemine internetti, kirjutab Elioni e-kaubanduse ärijuht Jaanus Reinsalu.
Alustava e-poe esimene ohumärk on see, kui tellimuste täitmine ja klienditeenindus määratakse tavapoe töötaja lisaülesandeks. Kui tema põhitöö on poodi külastavate klientide teenindamine, jääb e-pood sageli vaeslapse ossa. Poetöö kõrvalt ei ole võimalik vastata telefonikõnedele, kirjadega tegeletakse alles hilisõhtul ning kauba tarneaeg venib lubatust pikemaks, sest tellimuste pakkimiseks ja teelesaatmiseks polnud päeval aega.  Juhtub, et klient jääb tellitud kaubast üldse ilma, sest toode on päeva jooksul poes maha müüdud ning õhtul selgub, et teele saata pole midagi.
Säärase suhtumisega on lihtne kahjustada e-poe usaldusväärsust, sest  internetist ostev tarbija on kaalutlevam kui tavapoe külastaja. Ta teeb enne ostu põhjaliku eeltöö – kontrollib müüja tausta foorumitest, sõprade käest, Facebookist. Teiste klientide negatiivsed hinnangud võivad müügile juba ette hävitavalt mõjuda. Kord  kaotatud usaldust pole turunduskampaaniatega võimalik tagasi osta ning  poe uuesti ülestöötamine võib võtta aastaid. Seega – tee seda, mida lubasid, ja võida usaldus.
Edukalt jaekauplust juhtinud inimene mõistab, et e-pood tegutseb täiesti teistsugusel turul. Selgeks tuleb õppida mõisted nagu SEO, SEM ja  konversioonimäär. Igapäevaseks tööriistaks saavad analüütikavahendid, et mõista, mis veebipoes tegelikult toimub.  Algab tihe suhtlus IT-arenduspartneri ja logistikafirmadega. Lisaks vajab e-pood ka e-kanalile sobivat turundust.  Jaekaubanduse kogemus tuleb küll kasuks,  kuid sellest ei pruugi piisata eduka e-poe käivitamiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

 E-kaubandusega alustav firma peab olema valmis riskima ja investeerima nii raha kui ka inimressurssi mitme aasta vältel. Ettevõtte juhtkonnal tuleb aga esmalt läbi mõelda, mis on e-poe eesmärk. See võib aidata pakkuda laiemat kaubavalikut või hoida kokku tööjõukuludelt. Firma võib pärast e-poe loomist vajada vähem kauplusepinda ja võit tekib üürikulude vähenemisest. Või soovitakse e-poega toetada tavapoodi ja panna nad koos toimima nii, et üks ei saa teiseta ning seeläbi suureneb mõlema kasumlikkus?
Seega ei ole veebipoe loomine emotsiooniotsus. E-poe käivitamine ja kasumlikult tööle panemine on keerukas projekt, mida pole võimalik teha tavapoodide juhtimise, turunduse või raamatupidamise kõrvalt.
 
 

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele