• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • 05.02.13, 14:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tamur Tohver: andja on alati rikkam

Eetiliste väärtuste järgimine teeb elu paremaks, seda on taibanud vaimsetest väärtustest kaugematelgi elualadel tegutsejad. Ettevõtte juhil oleks tark sellega kaasa minna ning otsida uusi eneseteostusviise, kirjutab kultuuriettevõtja Tamur Tohver.
Praeguseks on ümber saanud müümise, juhtimise ja suhtlemise ”nippide” koolituste ajad. Kindlam tee sihile on isiku areng: mida kõlbelisem on töötaja, seda lojaalsem on ta ideele ja ettevõttele. Mida kõrgemad on tema inimlikud väärtused, seda koostööaltim ta on. Kokkuvõttes on selline lahendus ettevõttele odavam päris mitmes lõigus: meeskonnatöö, efektiivsus, palganõuded, tervisekindlustus jne.
Kuidas pakkuda personaalset arenguvõimalust? Religiooni on halvustatud, parteilisus ei ole otseselt põlu all, kuid ei innusta kedagi. Sestap ei kipu keegi oma vaateid kummaski valdkonnas deklareerima, kuid kinkimise rikkust ihkame tunda kas või jõulu ajal.
Suur osa eneseteostusest võiks olla kultuuriloomes  toetajana osalemine. Annetus on uus tava kaasaegses Eesti ühiskonnas. Selle valguses võiks ka ettevõtte turundusstrateegia ning sponsorluse põhimõtted üle vaadata.Ettevõtluses on levinud tiitel “partner”. Kui paljud mäletavad selle sõna päritolu või tegelikku tähendust? Teatris tegeleme iga päev mõnele  irratsionaalsete ja kasutuskõlbmatutena tunduvate nähtustega. Kuid need on siiski reaalsed väärtused ning kaugelt enamat kui mäng. Meie märksõnad on vahetus, taaskasutus, inimeselt inimesele – mitte näitlejalt publikule.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sõnumiloome on kättesaadav kõigile. Seles seisnebki oodatud kõlbeline pööre, igaühe reaalne isiklik võimalus. Seda on vaja päriselt teostada. Kohalolek on hämu seni, kuni pole järgnenud tegu. Kui soovid kapitali, siis siin valem: andja on rikkam. Piir isetegemise ja kõrgkultuuri vahel muutub lähitulevikus üliõhukeseks.
“Teeme ära”, naabrivalve, Balti kett, laulupidu... mäletad? Ühistegevuse ja üksteise toetamise võimalusi pakuvad ka teatud blogid ja Hooandja portaal. Kõik need rajanevad inimeste vabatahtliku kokkuleppel, ei muul. Isegi riik on inimeste vabatahtlik ühendus, mitte kohustus.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele