Birjo Must • 30. detsember 2015
Jaga lugu:

Meediafirmadele täbar aasta

Time Warner Cable'i aktsia oli üks vähestest tõusjatest.   Foto: EPA

USA meediafirmade aktsiad lõpetavad aasta esimest korda langusega alates 2008. aastast, kuna üha enam inimesi loobuvad traditsioonilistest telekanalite pakettidest ja see mõjub rängalt kogu tööstusele.

Walt Disney ärritas investoreid augustis uudisega, et kärbib oma kaabeltelevisiooni kasumi väljavaadet. See vallandas meediafirma aktsia suurima kahepäevase languse viimase seitsme aasta jooksul, kirjutab uudisteagentuur Bloomberg. 

Nüüd, mil aasta hakkab lõppema, on tulemused käes ja S&P 500 meediatööstuse indeks on tänavu langenud 4,3%. Põhjus on selles, et üha enam tarbijaid eelistavad valida väiksema telekanalite paketi ning vaadata ülejäänud saateid näiteks Netflixi veebiteenuste abil.

Langus oleks veelgi sügavam, kui jätta välja ühekordsed sündmused, nagu näiteks Cablevision Systemsi ja Time Warner Cable ülevõtmise, mis tõstis firmade aktsiate hindu.

Iroonilisel kombel on aga indeksi languse peasüüdlane Disney käesoleval aastal väheste võitjate seas. Meelelahutusmaailma gigandi aktsia hind on tänavu tõusnud 14%, mis edestab S&P 500 indeksi 1%st tõusu.

Kahe indeksi parima tõusja, Cablevisioni ja Time Warner Cable aktsiad kerkisid sel aastal vastavalt 55% ja 23%. Mõlemad lõikasid kasu kaabeltelevisiooni tööstuse konsolideerumisest. Samal ajal näitab Bloomberg Intelligence analüütiku Geetha Ranganathani sõnul Disney edu seda, et oma tootevalikut on tarvis pidevalt mitmekesistada.

Analüütikute hinnangul peaksid trendid jätkuma ka uuel aastal ja kaabeltelevisiooni pakkujad püüavad iga hinna eest laieneda lairibaühenduste turul.

 

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum