Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Alaska Airlines kasutab metsaprahist toodetud lennukikütust
Alaska Airlines on teadaolevalt esimene lennufirma, kes hakkab oma lennukitel kasutama kütust, mis on tehtud metsajääkidest ehk puiduprahist.
Ettevõte on teatanud, et lennukikütuseks muundatakse muu hulgas puuoksad ning metsaraie käigus tekkinud praht. Alaska Airlines väidab, et on esimene lennufirma, mis võtab kasutusele nõnda uudse kütuse.
Sel esmaspäeval lendas Alaska Airlinesi teraslind Seattle’ist Virginia osariiki Arlingtoni. Reisi käigus kasutas lennuk 20% ulatuses biokütust. Lennufirma sõnul ei ole tavaline lennukikütus ning nimetatud biokütus omavahel üldse eristatavad.
Alaska Airlines on teatanud, et omalaadne biokütus arendati välja Washington State University ekspertide juhitava töörühma poolt.
“Alaska Airlines on proovinud jätkusuutlikke biokütuseid promoda ning praegune olukord on eriti huvitav, kuna see kütus on tehtud metsaprahist,” teatas lennufirma kommunikatsiooni ja välissuhete juht Joe Sprague. Ta avaldas lootust, et tulevikus suudavad lennufirmad vähendada fossiilsete kütuste kasutamist ning seeläbi aidata kaasa looduse hoidmisele.
Alaska Airlines on teatanud, et on viiendiku kütusest asendanud biokütusega ning see peaks aitama vähendada õhku paisatava süsihappegaasi hulka 142 000 tonni jagu. Ehk igapäevasesse võrdlusesse panduna: sisuliselt on see võrdne 30 000 auto aasta jooksul väljutatava süsihappegaasiga.