Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kiirtoiduketid muutuvad roheliseks

    McDonald'sFoto: EPA

    Kiirtoiduketid Dunkin' Donuts, McDonald's, Coca-Cola ja Budweiser optimeerivad kulusid ja püüavad kliente uudsel moel – püüavad end rohelisena näidata.

    Nii on Dunkin' Donuts teatanud, et loobub vahtplastist tehtud topsidest ja vahetab need papptopside vastu. Maailma tuntuim kiirtoidukett McDonald's hakkab kasutama loodussõbralikke materjale ja kavatseb promoda prügi sorteerimist. Õllehiid Budweiser on öelnud, et hakkab õlletootmiseks kasutama üksnes taastuvenergiat.
    Millest selline roheline suund? Ühelt poolt hakkavad varasemad investeeringud loodussõbralikkusesse ära tasuma ning teiseks on tegu uue viisiga kliente meelitada.
    Taastuv energia on odavam
    USA riikliku taastuvenergialabori andmeil on päikeseenergia maksumus vahemikus 2010 ja 2017 vähenenud suisa kahe kolmandiku jagu. Aastate eest alanud rohelisse energiasse investeerimise hullustus kergitas ettevõtete rahakotti esiti märkimisväärselt. Kui toona selgitati, et see on tuleviku huvides, siis nüüd paistab, et ongi käes aeg tehtud töö vilju nautida.
    Stephen Comello Stanford Business Schoolist rääkis CNNile, et kui taastuvenergia kasutamine on ühelt poolt odavam ja muutub aina taskukohasemaks, on nii-öelda traditsioonilistest energiaallikatest loobumine ka seetõttu oluline, et nende hind võib maailmaturul märkimisväärselt kõikuda. Ehk siis: kui praegu on maagaas odav, ei kindlusta keegi, et see võiks nii olla ka pikas plaanis.
    Lõuna-Aafrika Vabariigi viimaste nädalate sündmuste valguses saab näiteks tuua ka veepuuduse, mis võib tulevikus aina sagedasemaks probleemiks osutuda. Hiljutisest statistikast selgub, et 49% LAVis tegutsevatest ettevõtetest on veekriisi tõttu sulgemisohus.
    Kliendid ja töötajad hoolivad
    Teine suur põhjus, miks kiirtoiduketid roheliseks muutuvad, on soov klientidele meeldida.
    NYU Stern Business Schooli jätkusuutliku äritegevuse keskuse direktor Tensie Whelan selgitas CNNile, et aina karmimaks muutuvates konkurentsitingimustes on ettevõtetel vaja leida viise, kuidas eristuda ning kuidas kliente enda juurde meelitada. Lubadused kaitsta loodust ning olla säästvad kõlavad meeldivalt, mistõttu võiks see üks variant olla.
    MFS Investment Managementi analüütik Rob Wilson tõdes CNNile, et klientide jaoks on läbipaistvus väga oluline ning tahetakse näha või vähemasti aimu saada, kuhu nende iga kulutatud dollar läheb. Kliendid hoolivad jätkusuutlikkusest, mistõttu tahavad nad omi oste teha ettevõtete juures, kes jagavad samu vaateid ja väärtuseid.
    Eelnevaile saab lisada veel ühe põhjuse. Nimelt selgus Cone Communicationsi uuringust, et millenniumlased ehk vahemikus 1982-1999 sündinud eelistavad töötada ettevõtetes, mis on sotsiaalselt vastutustundlikud. See tähendab, et kuna töökäsi jääb vähemaks, ei jää ettevõtetel silma paistmiseks muud üle, kui olla uuendusmeelne ning tööturu vajaduste ja eelistustega kaasas käia.
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
USA aktsiaile tähtis nädal algas börsiindeksite tõusuga
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.