Pille Ivask • 17. veebruar • 3 min
Jaga lugu:

Kiirtoiduketid muutuvad roheliseks

McDonald's
McDonald's  Foto: EPA

Kiirtoiduketid Dunkin' Donuts, McDonald's, Coca-Cola ja Budweiser optimeerivad kulusid ja püüavad kliente uudsel moel – püüavad end rohelisena näidata.

Nii on Dunkin' Donuts teatanud, et loobub vahtplastist tehtud topsidest ja vahetab need papptopside vastu. Maailma tuntuim kiirtoidukett McDonald's hakkab kasutama loodussõbralikke materjale ja kavatseb promoda prügi sorteerimist. Õllehiid Budweiser on öelnud, et hakkab õlletootmiseks kasutama üksnes taastuvenergiat.

Millest selline roheline suund? Ühelt poolt hakkavad varasemad investeeringud loodussõbralikkusesse ära tasuma ning teiseks on tegu uue viisiga kliente meelitada.

Taastuv energia on odavam

USA riikliku taastuvenergialabori andmeil on päikeseenergia maksumus vahemikus 2010 ja 2017 vähenenud suisa kahe kolmandiku jagu. Aastate eest alanud rohelisse energiasse investeerimise hullustus kergitas ettevõtete rahakotti esiti märkimisväärselt. Kui toona selgitati, et see on tuleviku huvides, siis nüüd paistab, et ongi käes aeg tehtud töö vilju nautida.

Stephen Comello Stanford Business Schoolist rääkis CNNile, et kui taastuvenergia kasutamine on ühelt poolt odavam ja muutub aina taskukohasemaks, on nii-öelda traditsioonilistest energiaallikatest loobumine ka seetõttu oluline, et nende hind võib maailmaturul märkimisväärselt kõikuda. Ehk siis: kui praegu on maagaas odav, ei kindlusta keegi, et see võiks nii olla ka pikas plaanis.

Lõuna-Aafrika Vabariigi viimaste nädalate sündmuste valguses saab näiteks tuua ka veepuuduse, mis võib tulevikus aina sagedasemaks probleemiks osutuda. Hiljutisest statistikast selgub, et 49% LAVis tegutsevatest ettevõtetest on veekriisi tõttu sulgemisohus.

Kliendid ja töötajad hoolivad

Teine suur põhjus, miks kiirtoiduketid roheliseks muutuvad, on soov klientidele meeldida.

NYU Stern Business Schooli jätkusuutliku äritegevuse keskuse direktor Tensie Whelan selgitas CNNile, et aina karmimaks muutuvates konkurentsitingimustes on ettevõtetel vaja leida viise, kuidas eristuda ning kuidas kliente enda juurde meelitada. Lubadused kaitsta loodust ning olla säästvad kõlavad meeldivalt, mistõttu võiks see üks variant olla.

MFS Investment Managementi analüütik Rob Wilson tõdes CNNile, et klientide jaoks on läbipaistvus väga oluline ning tahetakse näha või vähemasti aimu saada, kuhu nende iga kulutatud dollar läheb. Kliendid hoolivad jätkusuutlikkusest, mistõttu tahavad nad omi oste teha ettevõtete juures, kes jagavad samu vaateid ja väärtuseid.

Eelnevaile saab lisada veel ühe põhjuse. Nimelt selgus Cone Communicationsi uuringust, et millenniumlased ehk vahemikus 1982-1999 sündinud eelistavad töötada ettevõtetes, mis on sotsiaalselt vastutustundlikud. See tähendab, et kuna töökäsi jääb vähemaks, ei jää ettevõtetel silma paistmiseks muud üle, kui olla uuendusmeelne ning tööturu vajaduste ja eelistustega kaasas käia.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt