Euroopa lennufirmad nõustusid pandeemiahüvitisi maksma
16 Euroopa lennufirmat, nende seas Air France-KLM, Lufthansa ja Ryanair, leppisid Euroopa Komisjoniga neljapäeval kokku hüvitiste maksmises reisijaile, kel jäi Covid-19 pandeemia tõttu ärajäänud lendudega lendamata.
Reutersi teatel nõustusid firmad maksma raha tagasi neile, kes praegu hüvitiste ootel on, paremini teavitama reisijaid lendude ärajäämisel ning pakkuma vautšereid vaid siis, kui reisijad need valivad.
Pandeemiakriis lennunduses näitas selgelt kätte, millised firmad ja ärimudelid on elujõulised ja jätkusuutlikud ning millised mitte. Kes on, need tulevad kriisist välja kõigi tulede põledes ja lippude lehvides, valmis hõivama palju suuremat turuosa. Õnneks on Ryanair minu portfellis üks selline.
Kui Finnairi aktsia ei paku kasvule panustavale investorile suurt midagi, siis kaaluda võiks hoopis naaberriigi lennufirmat SASi, arutles investor ja vabakutseline ajakirjanik Aivar Õepa saates "Globaalne pilk".
Vaktsineerimine edeneb ja piirangud leevenevad, kuid lennunduses turbulentsi veel jagub. Taani Sydbanki aktsiaanalüütik Jacob Pedersen loodab Euroopa ja Põhjala lennundusturgu hinnates, et ehk sai see sektor eelmises kvartalis lõpuks viirusekriisi mõõnast läbi ja suvest hakkab paremini minema.
Igapäevaselt võib teedel kohata üha rohkem elektriautosid ning praegu on Eestis registreeritud juba üle 10 000 elektrisõiduki. Mõned valdkonna eksperdid prognoosivad isegi, et aastaks 2030 võib elektriautode arv ulatuda 70 000-ni. Tuleb arvestada ka sellega, et alates 2035. aastast ei müüda Euroopas enam sisepõlemismootoriga autosid. Elektrienergia tarbimise hüpe on vältimatu ning spetsialistid kutsuvad juba praegu kinnisvaraarendajaid ja äripindade haldajaid selleks valmistuma.