investor Toomas • 12. detsember 2017 kell 3:00

Rõivaäri mõistus ja tunded

Kaubamärk, mis kuulub VF Corpile.  Foto: Reuters/Scanpix

Olen oma portfellis juba mõnda aega põrnitsenud Leedu rõivaketi Apranga aktsiat ja võib-olla müün seda vähemaks, kuid sektor tervikuna pakub mulle jätkuvalt huvi.

Lugejate kirjadele vastates olen aeg-ajalt kiiganud Rootsi H&Mi tegemisi. Nüüd aga juhtusin lugema Ameerika firmast VF Corp.

Pean tunnistama, et huvi sai alguse mitte minu kui investori, vaid minu kui tarbija vaatest. Selle firma portfellis on rida kaubamärke, mis on ka meie lettidel, kuid ma ei olnud seni mõelnud, kellele need kuuluvad. Mul endalgi on Vansi seljakott ja jalanõud, ja Timberlandi saapaid olen poes uurinud. Tuntud headuses kaubamärkidest on VF Corpi käes Lee, Wrangler, The North Face. Novembri algul osteti üles Uus-Meremaa meriinovillast väli- ja spordirõivaid valmistav Icebreaker. See on hea täiendus VF Corpi kaubamärgiportfelli, kus on suur osakaal (ca kaks kolmandikku käibest) mugaval vabaajarõivastusel, mille järele nõudlus järjest kasvab - muu hulgas tänu rattaga tööleväntamise tõusvale trendile.

Esimene dividendiaristokraat mu portfellis?

Samas ei või muutuda emotsionaalseks. See on minu suure eeskuju, Soome börsiguru Seppo Saario üks kasulikumaid hoiatusi: aktsiatesse ei tohi armuda. Vähemalt mitte valedel põhjustel. VF Corp täidab aga mitut tingimust, mille ma olen enesele investorina aktsiate valimisel orientiiriks võtnud.

Tegemist on maailma suurimate rõiva- ja jalanõude müüjate hulka kuuluva ettevõttega, mille aastakäive on ligi 12 miljardit dollarit. Rõivakaupmeestel pole praegu kerge, kuid VF Corp on suutnud kasumlikkust kasvatada ja 44 aastat järjest dividendi suurendada. Nii on tegemist niinimetatud dividendiaristokraadiga - selle tiitli pälvimiseks piisab, kui 25 aastat järjest dividendi suurendada. Just paar päeva tagasi maksis VF Corp välja viimase kvartali dividendi, 46 USA senti aktsiast.

Kaubamärk meeldib

Plussiks loen, et portfellis on mitte üks, vaid mitu väga tugevat kaubamärki – nii on riskid hajutatud. Sisenetud on ka töörõivaste segmenti, mis lubab eeldada stabiiliseid kliendisuhteid ja kordustellimusi. Panustatakse digitalsetele kanalitele ja laienemisele välisturgudel, tulu teenimise potentsiaal paistab hea. Kolmandas kvartalis aitas hea tulemuse teha eelkõige Vansi kaubamärgi suur edu, mille käive kasvas 26%. Firma lõppeva aasta käibe- ja kasumiprognoose tõsteti.

Kahju on mul sellest, et märkasin seda enam kui 100 aastat vana firmat alles nüüd, mil aktsia on aastaga üle 30% ja oktoobri keskelt ligi 14% tõusnud. Hind ei ole odav, p/e tase on üle 20. Bloombergi koondatud analüütikute soovitustes domineerivad eelkõige hoia- ja siis ostusoovitused. On ainult üks müügisoovitus.

Hinda vaadates kavatsen mõistust kuulata ja aktsia vaid jälgimise alla võtta. Ent mitme VF Corpi kaubamärgi hindajana on otsuses ka omajagu tundeid.

Hetkel kuum