Mööbli- ja automüüjate esialgsed tulemused: võimsa avastardi tegi IKEA

    Runikon Retail, mis opereerib Eestis kaubamärki IKEA, on teinud suurepärase neljanda kvartali käibega 60 miljonit eurot, rääkis hommikuprogammis Infopanga konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv, kui tutvustas Infopanga sel nädalal avaldatud raporteid.
     
    IKEA käibe aastaseks kasvuks oli seega 26 miljonit eurot, kuigi pood avati alles augustis. Rootsi kodusisustuse ettevõte on võtnud Eestis kliente nii mööbli jaemüüjatelt kui ka ilmselt ehitusmaterjalide müüjatelt, rääkis Kõiv. Järeldus lihtne: kodu- ja elustiilipoodide kasvu pole olnud sellisel määral, nagu hindade tõusuga võiks oodata.
     
    Mis saab edasi? Infopanga küsitlusele vastanud ettevõtjad, valdavalt mööblitootjad, ennustasid järgmiseks poolaastaks kuuest näitajast vaid ühele kasvu ja selleks oli keskmine palk. See tähendab, et juhid tajuvad veel palgasurvet.

    Mootorsõidukite müügis aga on kindlasti olnud hullemaid aegu, seis on päris hea. Kõivu hinnangul on neljanda kvartali koondkäive 3,4 miljardit eurot juba võrdlemisi ilus tulemus.

    Mis nii mööbli- kui automüüjate konkurentrsiraportitest veel välja joonistus, saab lähemalt kuulata intervjuust. Hommikuprogrammi juhib Meelis Mandel.

    Foto: Liis Treimann.

    • Hommikuprogramm
    • 31.01.2023
    KIIRUS:
    Mööbli- ja automüüjate esialgsed tulemused: võimsa avastardi tegi IKEA
  • Hetkel kuum