Runikon Retail, mis opereerib Eestis kaubamärki IKEA, on teinud suurepärase neljanda kvartali käibega 60 miljonit eurot, rääkis hommikuprogammis Infopanga konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv, kui tutvustas Infopanga sel nädalal avaldatud raporteid.
IKEA käibe aastaseks kasvuks oli seega 26 miljonit eurot, kuigi pood avati alles augustis. Rootsi kodusisustuse ettevõte on võtnud Eestis kliente nii mööbli jaemüüjatelt kui ka ilmselt ehitusmaterjalide müüjatelt, rääkis Kõiv. Järeldus lihtne: kodu- ja elustiilipoodide kasvu pole olnud sellisel määral, nagu hindade tõusuga võiks oodata.
Mis saab edasi? Infopanga küsitlusele vastanud ettevõtjad, valdavalt mööblitootjad, ennustasid järgmiseks poolaastaks kuuest näitajast vaid ühele kasvu ja selleks oli keskmine palk. See tähendab, et juhid tajuvad veel palgasurvet.
Mootorsõidukite müügis aga on kindlasti olnud hullemaid aegu, seis on päris hea. Kõivu hinnangul on neljanda kvartali koondkäive 3,4 miljardit eurot juba võrdlemisi ilus tulemus.
Mis nii mööbli- kui automüüjate konkurentrsiraportitest veel välja joonistus, saab lähemalt kuulata intervjuust. Hommikuprogrammi juhib Meelis Mandel.
Foto: Liis Treimann.
Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.