Artikkel

    Urmo Aava ausalt oma sõitjakarjäärist: tegelikult jooksis mul juhe kokku

    23aastane tulevikulootus Urmo Aava aastal 2002. Ees ootasid 51 MM-starti ning rallikorraldajana Eestis ajaloo tegemine.Foto: Julia-Maria Linna

    Kui te arvate, et Eesti läbi aegade üks edukamaid rallisõitjaid Urmo Aava riputas aastate eest kiivri varna seetõttu, et masu ajal kuivasid sponsorrahad kokku, siis te eksite. Ent sportlasteele joone alla tõmbamine viis ta veelgi suurema saavutuse ja Aava enda hinnangul koguni elutööni: autoralli maailmameistrivõistluste kalendrisse murdnud Rally Estonia korraldamiseni.

    Varem peeti Maarjamaa WRC etappi ulmeliseks. Imesegasel koroona-aastal sai sellest reaalsus. Hiljuti teatati, et Rally Estonia kuulub MM-sarja ka tänavu ja järgmisel aastal.
    Tipp ei jäänud kaugele
    Urmo Aava oli pärast Markko Märtini lõpetamist ja enne Ott Tänaku tõusu riigi parim rallipiloot. 2007–2009 tegi ta Mitsubishi, Citroëni ja Fordi WRC-autoga kokku 16 starti. Parimateks tulemusteks jäi 4. koht 2008. aasta Akropolise rallil ning sama hooaja kokkuvõttes 11. koht. Siinkohal väärib täpsustamist, et Aava ei osalenud kõigil etappidel, sest ta alles püüdles põhisõitja kohale.
    Veel enne seda osales ta viiel aastal Junior WRC nimelises hüppelauasarjas. Võib-olla seostavadki paljud rallisõbrad Aavat ennekõike pisikese kollase Suzukiga, millega tuli sõita nii, et gaasipedaal oli suurem osa ajast põhjas.
    Urmo Aava ja kaardilugeja Kuldar Sikk 2007. aasta Tallinna rallil JWRC Suzuki Swiftiga.Foto: Andres Haabu
    Hooaegadel 2006 ja 2007 jäi Aava JWRCs teiseks. Just nimelt „jäi“, mitte „tuli“, sest maailmameistritiitel libises mõlemal korral käest. Ning nagu ta Äripäeva raadio saates „Autojutud“ selgitas, ladus see vundmendi sellele, et ta otsustas 2009. aastal keset keerulisi aegu 30aastasena: talle võistlemisest aitab.
    „Tegin kiired kalkulatsioonid, mis majanduses toimub, ja nägin, et tekib kaks-kolm, võib-olla neli aastat auku. Ning ma olin kogunud enda pähe teemasid, mida ma ei suutnud endale andestada: kaks korda juuniori sarjas teiseks jäämine, tobedad rehvi- ja vedrustuse purunemised ...“ rääkis Aava saates.
    „Tegelikult oli põhjus see, et mul jooksis juhe kokku.“
    Lühidalt: Urmo Aava ei leidnud endas jõudu ja tahtmist, et majandussurutise ajal madalamal tasemel edasi sõites tulevikulootusi elus hoida, olles samal ajal iseendaga pahuksis. Nagu Aava kokku võttis: „Ma ei tahtnud saada pahuraks sportlaseks, kes jaurab, et: „Oi-oi, ma olen peaaegu maailma tipus – kuidas nüüd ei saa?““
    Osa sponsoreid, vanemad ja abikaasa uskusid, et tuleb jätkata, kuid Aava oli meelekindel. Kusjuures takkajärele tunnistab rallimees, et teistel võis õigus olla.
    „Aga see on selline oleks-poleks. Ma ei ole seda tüüpi, et jään heietama,“ lisas Aava kärmelt. „Ma olen uhke, et otsus oli konkreetne, noaga lõigatud.“
    Hingelt müügimees
    Nii pööraski Urmo Aava oma elus uue lehekülje. Ta oli keset masu töötu. Laenud vajasid maksmist. Kaasa Henel ootas esimest last.
    Sõber Silver Kütt – rahvusvahelise võistluskogemusega kaardilugeja – tegi Aavale ettepaneku lükata üheskoos püsti auto- ja tööstuskeemia äri. Kütt oli ühtlasi see, kes käis välja idee teha üks korralik Lõuna-Eesti ralli. Punti võeti ka teine pikaaegne sõber ja aitaja Tarmo Hõbe.
    Esialgu WRC-sarjast ei unistatud, aga arenedes kasvas isu ja usk. Mullu tehti ajalugu.
    Vasakult: Urmo Aava, Silver Kütt ja Tarmo Hõbe Rally Estonia 2020 tänuürituselFoto: Karli Saul, Rally Estonia
    Kuula saatest Rally Estonia sünni- ja arenguloo kohta lähemalt. Muu hulgas tuleb saates juttu paljust muustki. Näiteks sellest, miks peab Urmo Aava ennast hingelt müügimeheks, keda ta peab tänavu suurimaks tiitlipretendendiks või miks on kupeekerega Subaru Imprezadel tema hinges eriline koht.
    Saadet juhib Karl-Eduard Salumäe.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.