Eesti panustab liikuvuse arengus raudteele, prioriteediks Rail Baltica
Rail Baltic valmib aastaks 2030, kinnitas saates Anvar Salomets.Foto: Andras Kralla
Eesti liikuvusstrateegia pika vaate keskmes on raudteeliiklus. Kuigi suuresti on see seotud Rail Balticaga, siis tegeletakse ka raudtee elektrifitseerimisega, tellitud on 16 uut rongi ning ka kaubavedu suunatakse maanteelt enam raudteele.
Äripäeva raadio sisuturundussaates räägime Euroopa Liidu liikuvusstrateegiast ja rahastusest. Teeme selgeks, millised on Eesti väljakutsed ELi poolt vaadatuna, mis on Eesti liikuvusstrateegias põhisuund ja järgmise kümnendi liikuvuse arengute kese Eestis.
Räägime ka Rail Balticust, mille valmimise tähtaeg on 2030, mil saab Tallinnast Riiga sama kiiresti kui täna Helsingisse. Neile, kes kahtlevad selle liini reisijate arvus, toob Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets võrdlusena Elroni rongiliikluse – heade rongide ja mugavate ühenduste korral suureneb ka tarbijate nõudlus.
Saate lõpuosas räägime ka elektriautode laadimistaristust Eestis ja ka sellest, miks täna veel Eestis vesinikuautot tankida ei saa.
Külas on kliimaministeeriumi liikuvuse arengu ja investeeringute osakonna juhataja Eva Killar ja Rail Balticu juht Anvar Salomets. Saatejuht on Hando Sinisalu.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.