Sellel aastal seisab ehitussektor silmitsi veel langusega, kuid seda aega saab kasutada targalt, tõdesid Eesti suuremad peatöövõtjad novembris toimunud Eesti ehituskonverentsil.
- Ehitus5ECO juhatuse liige Margo Padar, Merko Ehitus Eesti üldehitusdivisjoni juht Marek Hergauk ja Nordeconi juhatuse esimees Maret Tambek 14. novembril Eesti ehituskonverentsil. Moderaator oli juhtimistreener Anti Orav. Foto: Raul Mee
Viimased kolm aastat on olnud ehituses intensiivsed, kuid eelmisel aastal alanud rahunemine jätkub ka tänavu. „Ehitusmahud küll vähenevad, kuid see ei tähenda sektorile katastroofi, vaid pigem kohanemist uue olukorraga,“ kinnitas Nordeconi juhatuse esimees Maret Tambek, et mingit maailma lõppu küll ei tasu oodata.
Ka Ehitus5ECO juhatuse liige Margo Padar ei näe turul krahhi. „Mulle tundub, et järgmised aastad oleme pigem platool, kus ehitamine odavamaks ei lähe ja sisendhinnad tõstavad pigem nina ülespoole. Ka riik on omalt poolt ehitust tugevalt kokku tõmmanud ja seetõttu suurt kasvu ei ole oodata," rääkis Padar.
Merko Ehitus Eesti üldehitusdivisjoni juht Marek Hergauk tunnistas, et midagi kohe paremaks küll ei lähe. "Raske on hetkel märkidest midagi positiivset välja lugeda. Pigem on ehitusturul oodata paariaastast rahunemist, mil mahud kukuvad nii arenduses kui ka ehituses ja peame sellega kohanema. Kuna ka inimeste kindlustunne on madal, siis sealt on raske leida positiivseid märke, mis ehitusturgu kiiresti käivitaks,“ rääkis ta.
Aga see ongi ehk normaalne, leiab ta: "Oleme viimased kolm aastat justkui autoga tahhomeeter punases sõitnud ja see ei ole tegelikult õige. Väike hingetõmbehetk on kasulik nii ettevõtetele kui ka töötajatele. Inimesed on üle töötanud ja saavad ehk hinge tõmmata ja enda võimekust tõsta, see on pigem normaalne olukord.“
Ettekandest kuulete veel soovitusi ja nõuandeid, milliseid muutusi tasub ettevõttes teha, kuidas hakkama saada suurimate väljakutsetega – efektiivsus, inseneride nappus ja digitaliseeerimine.
Konverentsi modereeris juhtimistreener Anti Orav.
Ehitusturu väljavaade: mahtude languses peitub ka midagi head
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuula uue turundussarja esimest saadet
Uue saatesarja „Password” avasaates sukeldume emotsionaalse turunduse maailma ning analüüsime, miks emotsioonid mängivad reklaamis ja meedias tihti ratsionaalsest lähenemisest suuremat rolli.