Andmed näitavad täpselt, kuhu läheb raha ja kust tuleb kasum
Maru Betoonitööde tegevjuht Taavi Varb kirjeldab andmete jälgimisest saadud ahaa-efektina hetke, kui kliendibaasi analüüsides sai selgeks, et hinnapäringud, käive ja kasum tulevad sageli erinevatest kohtadest.
Net Groupi asutaja ja tegevjuht Priit Kongo (vasakul), Maru Betoonitööde tegevjuht Taavi Varb.
Foto: Sigrid Kõiv
„Ühed tegevused on need, millega me raha teenime, teised need, kust käivet saame. Kolmandale kulutame oma eelarvestamise energiat ja pakkumised tulevad hoopis neljandast kohast,“ kirjeldab ta. „Seega tuleb kasumliku töö osakaalu suurendamisega pidevalt ja tõsiselt tegeleda.“
„See algas vajadusest. Meil oli materjal, aga me ei teadnud veel, mida see pikas plaanis suudab,” meenutab Karl Pärtel, tuleviku ehitusmaterjali tootev Myceeni kaasasutaja. Sarnase tee läbis ka kaugseirega tegelev ettevõte KappaZeta, kes soovis paremini modelleerida metsamahu ja -kõrguse hindamist satelliidifotodest tulenevast informatsioonist. Mõlemal juhul oli lahenduseks kaasata oma meeskonda ülikoolist teadlased. Mitte konsultatsiooniks, vaid väljundipõhiseks koostööks.