• OMX Baltic0,2%303,91
  • OMX Riga0,13%870,9
  • OMX Tallinn0,4%1 987,96
  • OMX Vilnius−0,18%1 192,12
  • S&P 5000,43%5 631,28
  • DOW 300,7%41 113,97
  • Nasdaq 0,27%17 738,16
  • FTSE 100−0,44%8 559,33
  • Nikkei 2250,48%36 954,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%91,83
  • OMX Baltic0,2%303,91
  • OMX Riga0,13%870,9
  • OMX Tallinn0,4%1 987,96
  • OMX Vilnius−0,18%1 192,12
  • S&P 5000,43%5 631,28
  • DOW 300,7%41 113,97
  • Nasdaq 0,27%17 738,16
  • FTSE 100−0,44%8 559,33
  • Nikkei 2250,48%36 954,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%91,83
  • ST
  • 19.07.17, 15:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus Opel Insignia: miski pole enam endine!

"Me pidime ju Opelit pildistama," imestab fotograaf, kui uue Insigniaga kokkulepitud parklasse keeran. "Aga see on ongi ju Opel," kostan vastu. Fotograaf uudistab auto tagaosas olevat logo ja möönab siis: "Pagan, ma vaatasin esimese hooga, et BMW või midagi sellist."
Sõit eest
  • Sõit eest
  • Foto: TõSi Meedia OÜ
Opel Insignia 1,5 Turbo 165 hj Grand Sport
Mootor: 4R bensiiniturbo, 1490 cmVõimsus: 165 hjPöördemoment: 250/2000–4500 Nm/rpmTippkiirus: 222 km/hAeg 0–100 km/h: 8,9 sKeskmine kütusekulu: 6,0 l/100 kmPakiruumi maht: 490/1450 lMudeli baashind: 21 500 €Opel Insignia baashind: 19 200 € (1,5 Turbo 140 hj)
Allikas: Opel Southeast Europe LCCFotod: TõSi Meedia OÜ
Uus Opel Insignia on astunud väga suure sammu edasi nii disaini, tehnoloogia kui ka sõidumugavuse poolest. Piisab visata vaid pilk tema mõõtmetele, kui on selge – Opelit on kannustanud ilmselge soov astuda Insigniaga välja klassikaliste kesk(päraste) autode seast.
Uue Grant Spordi pikkuseks on 4897 mm, mida on veidi enam kui Lexus GS-il ja pisut vähem kui Mercedes-Benzi E-klassil. Seni keskklassi üks pikimatest, Mazda 6, on temast lühem 27, Škoda Superb aga koguni 35 mm. Tere tulemast suurde keskklassi!
Näeb, mida teised ei suuda
Uue Insignia 32-st LED-moodulist (2 x rohkem kui Astral) koosnevad Intellilux LED Maatriksi esituled näevad seda, mida ükski teine auto samast klassist ei suuda. Jaanipäevajärgsel suveööl sõitsime süsteemi katsetama peaaegu kottpimedale metsavahelisele teele. Selle mõnekümnekilomeetrise ringi jooksul jooksis üle tee kolm kitse, neli jänest ja lugematu arv kodukasse.
  • Foto: TõSi Meedia OÜ
Tunnistan ausalt, kui ma oleksin tol hetkel sõitnud oma autoga, oleksin vähemalt ühele kitsele konkreetselt otsa põrutanud. 400 meetri kaugusele ulatuvad LED-tuled näitasid aga juba kaugele ära, et midagi helkivat justkui vilksatas eemal võsa vahel. Äkki metslooma silmad? Hoog sai täiesti maha pidurdatud ning hopsti, kaks kitse lidusidki üle tee. Otse auto nina eest.
Ka siis, kui teine auto vastu tuli, jäid põõsad valgustatuks. Auto lõikas nagu rätsepakääridega välja täpselt mõõdetud osa valgusvihust vastusõitja suunal, ülejäänud tee oli valgustatud nagu täistuledega ikka.
Valikuid mistahes maitsele
Uus Insignia silub meie ebatasaseid teid suurele keskklassile omaselt, mootori- ja rehvimüra on eeskujulikult summutatud ning juhiasend on mugav. Pikemaks sõiduks saab juhiistet reguleerida kõikvõimalikes suundades (kaasa arvatud külgtoe ja istmepadja laiust). Kui sellest veel vähe, võib sisse lülitada massaažifunktsiooni või istme ventilatsiooni.
Sõit tagant
  • Sõit tagant
  • Foto: TõSi Meedia OÜ
Mootorivalik võib esialgu ehmatada, sest 1,5-liitrine mootor sedavõrd suure auto kapoti all ei tõota esmapilgul paljut. Tegelikkus on aga midagi muud. Tänu turbole on sellest mootorist kuni 165 hj välja pigistatud ning liiklustihedal Tallinna-Tartu maanteel on temaga möödasõite teha absoluutselt probleemivaba.
Kui see tegevus muidugi üldse meelde tuleb, sest juba ammu pole ma kogenud nii intelligentset püsikiirusehoidjat. Et ta suudab iseseisvalt pikivahet eessõitjaga, pole mingi uudis, kuid et ta teeb seda niivõrd märkamatult, oli üllatav. Isegi kui keegi sulle möödasõidul järsult otse nina ette keerab, ei karga ta närviliselt püsti piduritele, vaid laseb hoo maha nii sujuvalt ja vaikselt, et reisijad ei pane tähelegi järjekordse liiklushuligaani nina ette maandumist.
Mootorivaliku tipus on ka 260 hj ja 2-liitrine bensiiniturbo, diisleid on aga koguni neljas erinevas võimsusastmes: 110, 136, 170 ja 210 hj. Käigukaste on valikus kolm: 6-käiguline manuaal ja automaat ning täiesti uus 8-astmeline automaat tippversioonidel. Valik on teie!
Nutigurmaanide unistus
Tehnoloogiaid mugavaks kulgemiseks on autol varuks aga küll ja veel: sõidurajalt kõrvale kaldudes kohendab ta ise rooli uuesti kursile, esiklaasile manatakse info hetkekiirusest, kehtivast kiiruspiirangust, navigatsioonijuhistest või audioseadetest, info valikut saab igaüks ise seadistada oma soovi järgi.
Kaamera
  • Kaamera
  • Foto: TõSi Meedia OÜ
Parklates manööverdamisel on suurepäraseks abimeheks 360 kraadi vaade ümber auto ning suunajuhistega tagurduskaamera. Parkimisabimees suudab auto iseseisvalt vabale kohale manööverdada nii risti- kui ka pikisuunas. Universaalkerega Sport Tourer avab tagaluugi pelgalt jalaviipe peale. Loetelu kõikvõimalikest tehnoloogilistest abimeestest on lõputu.
Mahukas ja praktiline
Uus Insignia on esialgu saadaval kahes kereversioonis: kupeelik luukpära Grand Sport ja universaalkerega Sport Tourer. Esialgu seetõttu, et kohe-kohe on tulemas ka kõrgendatud Country Tourer. Eraldi sedaani uuest Insigniast enam ei tule ja miks peakski: väljanägemine oleks tal Grand Sportiga identne, kuid auto ise oluliselt ebapraktilisem.
Pakiruum
  • Pakiruum
  • Foto: TõSi Meedia OÜ
Luukpära hiiglasliku tagaluugi varjus on aga pakiruum, mis suudab endasse neelata isegi suure tugitooli, pisematest asjadest rääkimata. Kellel sellest aga ei piisa, saab alati valida universaalkeraga variandi, mis mahutab kuni 1665 liitrit.
Seest
  • Seest
  • Foto: TõSi Meedia OÜ
Seest
  • Seest
  • Foto: TõSi Meedia OÜ
Hinnad algavad Grand Toureril 19 200 eurost, Sport Toureril ca 1000 euro võrra kõrgemalt. Tähelepanuväärne on siinjuures tõsiasi, et selle raha eest on juba pardal Opel Eye süsteem ehk adaptiivne püsikiirusehoidja koos roolikorrektsiooniga rajajälgimise funktsiooniga, avariiennetussüsteem jms. Samuti 7-tolline Intellilinki multimeediasüsteem koos käed-vabad-telefoniühenduse ja muuga.
Uuri uue Opel Insignia kohta lähemalt: www.opel.ee
Äripäeva sisuturunduslikke autoteste teeb 18 aastat autoajakirjanikuna töötanud Tõnu Tramm.
Äripäeva sisuturunduslik autotest on Äripäeva uudistetoimetusest sõltumatu rubriik, mis koostöös automüüjatega toob Äripäeva lugejani Eesti turul müüki tulevate uute autode testid.
 
Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele