Artikkel

    Elektrisõidukid Balti riikides: kättesaadavus, probleemid ja tulevik

    Euroopas müüdavate elektrisõidukite arv kasvab iga kuuga. Nii on see ka Balti riikides. Eesti ettevõtte RIA.com Marketplaces analüütikud räägivad peamistest probleemidest, millega on elektritranspordi entusiastid pidanud silmitsi seisma, ja ka sellest, mida tulevik elektrisõidukitele toob.

    Peamiseks takistuseks on taskukohaste hindade puudumine

    Elektrisõidukite levik turul on otseselt seotud riikide sissetulekuga. Sellest räägivad ka viimased Eurostati aruanded. Näiteks kõrgeima SKP-ga riikides on elektriautode osakaal suurim. 73% kogu elektrisõidukite müügist toimub just neis riikides.
    TOP 5 ELi riiki, kus on kõige rohkem elektrisõidukeid ja nende vastav SKP:
    1. Rootsi: 32,2% — 45 610 eurot
    2. Holland: 25% — 45 790 eurot
    3. Soome: 18,1% — 42 940 eurot
    4. Taani: 16,4% — 53 470 eurot
    5. Saksamaa: 13,5% — 40 070 eurot
    Kuid madalaim osakaal on praegu nendes Euroopa Liidu riikides, kus SKP on Soome omast kaks-kolm korda väiksem.
    TOP 5 ELi riiki, kus elektrisõidukite osakaal on madalaim + nende SKP:
    1. Küpros: 0,5% — 23 580 eurot
    2. Leedu: 1,1% — 17 460 eurot
    3. Eesti: 1,8% — 20 440 eurot
    4. Horvaatia: 1,9% — 12130 eurot
    5. Poola: 1,9% — 13 600 eurot
    Suure Ukraina turu vallutanud Eesti IT-ettevõtte RIA.com Marketplaces juhatuse esimees Artem Umanets, kes on tuntud oma veebipõhise automüügiplatvormi AUTO.RIA.com poolest (nr 1 Ukrainas ja auto veebilehtede hulgas kuues koht maailmas) väidab, et vaatamata SKP suurusele on elektrisõidukite müügi kasv Eestis endiselt heal tasemel.
    "Eelmisel aastal oli 10,5% Euroopa Liidus registreeritud uutest autodest elektrimootoriga. Eesti oli üks neist riikidest, kus nende sõidukite müük Euroopas kõige rohkem kasvas. 2020. aastal müüdi 323 autot, mis on 419% rohkem kui 2019. aastal (77 autot). Peaaegu samad näitajad on ka kahes ülejäänud Balti riigis. Selle aasta kahe esimese kvartali jooksul on hoogsalt kasvanud ka elektrisõidukite müük. Eestis oli kasv + 144%, Lätis + 106% ja Leedus + 92%," ütleb Umanets.
    Elektriautode turuosa riigiti, 2020

    Probleemidest ja tulevikust

    Nagu räägib Artem Umanets Eesti ettevõttest RIA.com Marketplaces, ei tunneta eestlased ja teised baltlased praegu erilisi elektrisõidukitega seotud probleeme. Aga neid siiski on.
    "Põhiprobleemiks on ebapiisav elektrisõidukite laadimispunktide arv. Eestis pole ühtegi teelõiku, kus oleks 100 km kohta vähemalt üks laadimisjaam. Kui Hollandis on 47 laadimisjaama saja kilomeetri kohta, siis Eestis on see näitaja vaid 0,7. Sama olukord on Lätis ja Leedus. Ja kui Tesla autode jaoks pole see nii katastroofiliselt oluline, sest võimsusreserv on olemas, siis Baltikumi populaarseima Nissan Leafi puhul on see probleemiks, sest külma ilmaga saab sõita umbes 100 km," ütleb Artem Umanets. Ja kui elektriautode müügitempo jätkub, võib see peagi põhjustada laadimiskohtade nappuse kogu riigis. Neid on hetkel üle Eesti umbes 200 ja Lätis veelgi vähem. Kolme aastaga peaks nende arv kolmekordistuma. Aeg näitab, kas riigid selle infrastruktuuri luua suudavad. Aga mõtlema peab sellele juba nüüd, kuna kes vajaks elektrisõidukit, kui seda pole ilma järjekorrata võimalik laadida?

    Ettevõttest RIA.com Marketplaces OÜ

    Juba teist aastat on RIA.com Marketplaces Gaselli TOP reitingus kui üks kiiremini Eestis kasvavaid ettevõtteid.

    AIM Grupi 2019. aasta Global Classified Annual Report aastaaruande kohaselt on RIA.com Marketplaces OÜ maailmas 23. kohal. Ettevõte asub sõltumatute portaalide seas maailmas viiendal kohal.

    Rahvusvaheline krediidiinfo ettevõte AS Creditinfo Eesti andis sel aastal omakorda Eesti ettevõttele RIA.com Marketplaces OÜ auhinna „Edukas Eesti Ettevõte 2015-2020“.

    Alates 2018. aastast on ettevõte Eesti E-Kaubanduse Liidu liige ning alates 2020. aastast kuulub ka Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liitu.

  • Hetkel kuum
Enn Listra: vanasse jõkke astuda ei saa. Ega tohi
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Soovitused Rootsist: kuus tehnoloogiafirma aktsiat, mis pärast krahhi üles korjata
Tehnoloogiafirmade aktsiad kannatasid ära raske aasta ja on nüüd hakanud uuesti tuult tiibadesse võtma. Praegu pole veel hilja mõni aktsia osta ja kõrge lend kaasa teha.
Tehnoloogiafirmade aktsiad kannatasid ära raske aasta ja on nüüd hakanud uuesti tuult tiibadesse võtma. Praegu pole veel hilja mõni aktsia osta ja kõrge lend kaasa teha.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Madis Müller: juht saavutab tulemusi läbi teiste inimeste "Juhi juttude" intervjuu!
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Ryanair kärbib Vilniuses lende
Iiri odavlennufirma Ryanair teatas, et ei ava sel suvehooajal Vilniusest kaht lennuliini ning kärbib 11 liini väljumisi, vahendab Leedu majandusleht Verslo Žinios.
Iiri odavlennufirma Ryanair teatas, et ei ava sel suvehooajal Vilniusest kaht lennuliini ning kärbib 11 liini väljumisi, vahendab Leedu majandusleht Verslo Žinios.

Olulisemad uudised

Soomlased vastavad: kas juba on hea aeg kinnisvara osta?
Soomes on väiksemate korterite hinnad alla tulnud ja üldiselt arvatakse, et ka intressimääradega on saabunud teatav stabiilsus. Kauppalehti küsis lugejate käest, kas nüüd on nende meelest kätte jõudnud õige aeg uuesti investreerimiskinnisvara ostma hakata.
Soomes on väiksemate korterite hinnad alla tulnud ja üldiselt arvatakse, et ka intressimääradega on saabunud teatav stabiilsus. Kauppalehti küsis lugejate käest, kas nüüd on nende meelest kätte jõudnud õige aeg uuesti investreerimiskinnisvara ostma hakata.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.