• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,76
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,76
  • 10.11.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hädaabiteenistuse projekt teedel võtab ilmet

Eesti autoühingu planeeritav kommunikatsioonivõrk soovitakse rajada esialgse kava kohaselt kolmele põhimaanteele: Tallinn--Narva, Tallinn--Tartu--Luhamaa ja Tallinn--Pärnu--Ikla. Andres Bergmanni sõnul on veel kaunis lahtine, kui suures ulatuses võrk esialgu toimiks ja milliseid täiendavaid kommunikatsioone juba olevate kõrvale rajataks.
«Põhimõtteliselt oleks ju võimalik maantee ligiduses elavate telefoniomanikega kokku leppida, et nad lubaksid kasutada hädaabiteenistuse väljakutsumiseks oma telefoni,» lausus Bergmann. Asja muudab komplitseerituks see, et teedel juhtuvad õnnetused sõltumata kellaajast ja maanteedel on nii mõnigi lõik, kus lähim telefon asub alles mitme kilomeetri kaugusel.
Juhul kui maanteede äärde paigaldataks näiteks sõltumatud hädaabitelefonid, millel oleks oma akutoide ja raadioside kaudu ühendus lähima mobiiltelefonide tugijaamaga, läheks üks selline telefonipunkt mõne hinnangu järgi maksma ligikaudu 40 000 krooni.
Bergmanni sõnade kohaselt on suur osa Euroopas tegutsevatest Eesti autoklubidest huvitatud hädaabiteenistuse projektile kaasaaitamisest, kuna Euroopast saabuvate autoturistide arv Balti riikides kasvab.
Selleks, et hädaabiteenistus rahuldaval tasemel tööle panna, läheks Bergmanni hinnangul vaja minimaalselt 3--5 miljonit krooni. Nimetatud summa eest saaks sisse seada ka ööpäev läbi töötava hädaabitelefoni ja hädaabikeskuse.
Bergmanni kinnitusel käivad praegu läbirääkimised eellepingute sõlmimise üle hädaabiteenistust teenindama hakkavate autoremondi-, transpordi- ja teiste firmadega.
Raskemate teedel juhtuvate õnnetuste puhuks planeeritakse hädaabi operatiivsuse suurendamiseks ka mõne helikoptereid omava institutsiooniga teeninduslepingu sõlmimist või isegi kopteri soetamist.
Kui planeeritud projekt teoks saab, kaetaks suur osa hädaabiteenistuse loomiseks vajalikest vahenditest autoühingu liikmemaksu arvel. Esialgsete hinnangute kohaselt oleks ühingu liikmemaks 200--400 krooni aastas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele