Reklaamibüroo Artmiks omanik Ülle Kink ütles, et koostöölepingu kohaselt hakkab Artmiks teenindama kõiki Ogilvy & Matheri ja tema tütarettevõtete reklaamikliente Eestis. Artmiksi kasu ketiga liitumisel seisneb eelkõige selles, et Ogilvy & Mather toob büroole juurde uusi kliente. «Liitumine rahvusvahelise reklaamiketiga võimaldab meile heal tasemel väljaõpet, kuigi lepingu järgi peame selle ise kinni maksma,» sõnas Kink.
Kink märkis, et vastukaaluks on Artmiks sunnitud loobuma osast oma pikaaegsetest klientidest. «Loobuda tuleb eelkõige nendest firmadest, kes on reklaamiketi kaudu tulevate klientide konkurendid,» sõnas ta. Konkreetseid firmasid, kellest lähiajal loobuda tuleb, ei soovinud Artmiksi omanik avalikustada. Ta tõi põhjuseks asjaolu, et büroo pole jõudnud neid veel äraütlemisest teavitada.
Kingi sõnutsi tundis reklaamikett suurt huvi Artmiksi aktsiate ostmise vastu. «Minu tingimus läbirääkimiste käigus oli siiski see, et saaksin jääda büroo omanikuks,» märkis Kink. Praegu kuulub talle kogu firma aktsiapakk.
Artmiks on seni ainuke Ogilvy & Matheri ketti kuuluv reklaamibüroo, mille aktsiatest ei kuulu suurem osa reklaamiketile. «Tulevikku silmas pidades pole firma müük välistatud,» tunnistas Kink.
Kink ütles, et Artmiks on teinud mitteametlikku koostööd Ogilvy & Matheriga alates käesoleva aasta kevadest, mil reklaamikett korraldas konkursi koostööpartneri leidmiseks Eestis. Enne liitumist Ogilvy & Matheriga tegi Artmiks koostööd Soome kontserniga Markkinointi Viherjuuri Oy, kes on tänaseks leidnud Eestis partneri Top Media näol. Kingi sõnul loobus firma koostööst soomlastega, kuna see leping ei toonud firmale kasu.
Reklaamibüroos Artmiks töötab seitse inimest. Tulevikus on töötajate arvu plaanis suurendada 12 inimeseni. Reklaamibüroo käive on keskmiselt 700 000 krooni kuus. Ogilvy & Mather kuulub haldusfirmale WPP Group Plc. Sellesse ketti kuulub 272 reklaamibürood 64 riigis. Ogilvy & Matheri aastakäive ulatub üle kuue miljardi USA dollari. Reklaamiketi suuremate klientide hulka kuuluvad teiste hulgas American Express, DHL, Duracell, Ford, Philips ja IBM.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.