• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 31.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubakonteinerid hakkavad Venemaale veerema raudteitsi

RE Eesti Raudtee turundusdirektori Aivar Urmi sõnul olid venelased huvitatud konteinervedude autoteedelt raudteele ületoomisest.
«Raudteel on konteinerite vedu võrreldes autovedudega turvalisem, täpsem, kiirem ja maksab vähem,» rääkis Urm. «Seda muidugi tingimusel, kui konteinerite vedu on erinevate ametkondadega täpselt kooskõlastatud ning määratletud.»
Eesti ekspedeerijate assotsiatsiooni peasekretär Ain Kiisler kinnitas, et Eestis tegutseb 48 rahvusvahelist ekspediitorfirmat, kes on raudtee kasutamisest konteinerite veol väga huvitatud. «See oleks täiendav viis konteinereid vedada ja ilmselt suurendaks see ka konteinerite veo mahtu Eesti kaudu,» märkis Kiisler. «Pole muidugi teada, mis tingimused raudtee meie ette seab, kuid vähemalt ohutum ja ehk ka odavam on raudtee kindlasti.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Tööd meil küll vähemaks ei jää ning raudtee kasutamist konteinerite veol võib ainult tervitada,» kinnitas Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp. «Autovedajate probleem on piiriületus ning maksimaalselt ületab Eesti--Vene piiri päevas 120 autot. Konteinereid lä-heb Venemaa poole viis kuni kümme koormat päevas, seega on kogused suhteliselt väikesed. Autovedudel Venemaale on üks oluline probleemidering ka ohutus.»
Eesti ja Venemaa raudtee läbirääkimised konteinerveo korraldamise üle on igati positiivne uudis ka RE-le Tallinna Sadam, kes plaanib kahe kuni kolme aasta pärast tööle panna konteinerterminaali Muugal, lausus RE Tallinna Sadam tootmisdirektor Yrjö Saarinen.
Eelmisel aastal töötles Tallinna Sadam 39 379 TEU (konteinerite tinglik mõõtühik) kaubakonteinerit, millest osa läks ka Venemaale. Konteinerterminaali ehitusel peetigi silmas eelkõige Venemaa turgu ja raudteetransporti.
«Oleks hea, kui raudtee võtaks enda peale rohkem vedusid,» rääkis Saarinen. «See vähendaks koormust Eesti teedel ning sadama territooriumil on raudteele mugavam laadida. Samuti võib konteinerite raudteetransport meile kliente juurde meelitada.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele