Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Internet Amadeust ei ohusta

    Vastab Amadeus Eesti ASi tegevdirektor Leela Lepik

    Amadeus on piletite müügi ja broneerimise süsteem. Amadeuse kaudu müüvad ennast reisikorraldajad, lennufirmad, hotellid ja autofirmad. Broneerimissüsteemile panid 1987. aastal aluse Lufthansa, SAS, Iberia ja Air France.
    40inimeseline töörühm võttis olemasolevate lennufirmade broneerimissüsteemidest kasutusele kõik positiivse ning ehitas selle põhjal üles Amadeus-broneerimissüsteemi. Amadeus on müügikanal, lennufirmade või hotellide hinnapoliitikasse ta ei sekku. Selle kaudu on võimalik saada informatsiooni 730 lennukompanii kohta. Hotelle, mida saab broneerida, on 29 000, hotellikette 270, lisaks sellele 52 autorendifirmat.
    Teised suuremad broneerimissüsteemid on Sabre, Galileo, Worldspan. Eestis on lisaks Amadeusele esindatud ka Sabre, mida kasutab reisibüroo American Tours. Euroopa reisibüroodes kasutatavatest broneerimissüsteemidest on Amadeuse turuosa 35--40%.
    Kõige esimene Amadeuse kasutaja Eestis oli reisibüroo Wris, temale järgnesid teised suuremad reisibürood.
    Eestis kasutab Amadeust praegu 25 reisibürood 43 kontoris. Eelmisel aastal kasvas see arv 10st 25ni. Kasvanud on maksujõuline elanikkond ning reisijate arv. Ega telefon pole täna enam ainus sidepidamise vahend. Reisibüroode vahel on konkurents väga tihe ja tehakse kõik, et klienti operatiivselt teenindada. Peab olema võimalik anda kliendile vastus kohe, kui ta helistab või istub teisel pool letti.
    Nad kasutavad kaudselt Amadeuse abi, kuna väiksematel reisibüroodel on lepingud suurematega. Väiksematest reisibüroodest mõned teevad ainult bussireise, mõned teevad näiteks taluturismi, selleks ei ole Amadeust tarvis. Amadeus on vajalik nendele reisibüroodele, kes tegelevad turistide välja saatmisega.
    Põhjamaade, kaasa arvatud Eesti tehnilist taset hinnatakse Amadeuse peakontoris Madriidis väga heaks. Näiteks Prantsusmaa, Itaalia ning veel mõned Lõuna-Euroopa riigid, kes on ka Amadeuse kasutajad, pole kaugeltki veel samale tasemele jõudnud.
    Amadeuse segment kujutab endast ühe inimese lendu ühest sihtpunktist teise. Näiteks ühe reisija lend Tallinnast Helsingisse on üks segment.
    Kui inimene lendab näiteks vahemaandumisega Tallinn-Kopenhaagen- London-Kopenhaagen-Tallinn, siis ta lendab neli segmenti. Amadeuses mõõdetaksegi segmente, sest raske on mõõta broneeringuid.
    Konkreetne broneering on juba ühe inimese kogulend. Iga broneering sisaldab endas erineva arvu segmente ja see süsteem ei oleks õiglane.
    Amadeuse müügifirmade hulgas on levinud süsteem, et mõõdetakse reisibüroode produktiivsust. See on vajalik, sest Amadeuse kasutamine on kallis. Makstakse sideliini ja terminaalide (arvutite) eest. Kui mingi asi on kallis, siis sa pead seda asja ka maksimaalselt kasutama.
    Kõige rohkem segmente on kogunud Estravel, kõige produktiivsem on Wris. Vahe on selles, et Estravel on teinud palju broneeringuid, kuid neil on ka väga palju terminaale. Wris on ka teinud väga palju broneeringuid aga neil on terminaale tunduvalt vähem. Ühesõnaga, nende produktiivsus ühe terminaali kohta on suurem.
    Alates 1. aprillist on niisugune süsteem, et mida produktiivsem, seda suuremaid tagasimakseid saad.
    Miks omada kolme arvutit, kui produktiivsus on väike? Parem on omada ühte või kahte arvutit.
    Tänapäeval saab klient Internetti kasutada Eestis pöördumiseks reisibüroo poole. Amadeus ei ole oma teenusepaketiga läinud veel Internetti. Saab saata mail'iga kirja hotelli ja niimoodi koha ära broneerida aga broneerimissüsteemi kasutades Internetti kasutada ei saa.
    On räägitud, et Amadeus peaks hakkama kuuluma Internetti, kuid siiani ei ole veel teada, missugusel kujul see tegelikkuses hakkaks välja nägema nii, et broneeringud oleksid garanteeritud. Ükski lennufirma ei ole huvitatud, et John kuskilt broneerib teatud hulga lennukipileteid, aga pole mingit garantiid, kas ta need lennupiletid ka ära ostab.
    Amadeuse peakorteris on seisukoht, et mõnes mõttes on Internet konkurent, mõnes mõttes abivahend. Siiski on kindel, et Amadeus ei kao kuhugile. Ameerikas on Interneti levik laiem, kuid ikkagi tehakse 70% broneeringutest täna tavapäraseid broneerimissüsteeme kasutades, mitte aga Interneti kaudu.
    Lisaks broneerimissüsteemile on veel võimalik ka otse lennufirmasse helistada. Seda võimalust kasutavad veel väga paljud.
    Kui panna ennast kliendi olukorda, siis minul oleks mugav helistada oma reisikonsultandile, mitte hakata kulutama aega arvutiga klõbistamisele.
    Kui Sul on väga lihtne reis nagu näiteks Tallinn-Helsingi, siis pole probleemi.
    Kui sa oled aga ärimees, sul on aega totaalselt vähe ning sa tead ainult seda, et sa pead olema Pariisis teisipäeval kell neli ja olema tagasi neljapäeval kell pool kuus, siis on inimesele ääretult tülikas hakata lennugraafikuid ise kokku klapitama.
    Kui sul on kohutavalt palju aega ja sõit on mitme kuu pärast, siis sa võid ise jukerdada. Inimeste teadlikkus muidugi kasvab jõudsalt ja võib-olla 2--5% inimestest oleks võimeline tegema neid broneeringuid ise. Kliendi jaoks hinnavahet ei ole.
    Kuid iga kingsepp jäägu ikka oma liistude juurde. Ka juukseid on lihtsam kodus lõigata, -- ometi minnakse aga juuksurisse.
    Hotellisegmentide arv kõigub kuus 150st 200ni. See on ääretult vähe.
    Normaalseks loetakse, et kümne lennusegmendi kohta tehakse üks hotellibroneering ja kümne hotellibroneeringu kohta tehakse üks autobroneering.
    Eestis on lennusegmentide arv eelmise aasta jaanuarist selle aasta jaanuarini tõusnud kaks korda. See on suur tõus.
    Üks asi, mis eestlast takistab, on see, et krediitkaarte ei ole, teiseks see, et eestlane ei hakka veel hea meelega kallist hotelli broneerima. Amadeusiga on aga ikkagi ühinenud kolme kuni viietärnilised hotellid.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.