Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rebased vaidlevad nime pärast

    «See on ilmne plagiaat,» ütleb patendivolinik veendunult ja osutab filmikalendri kriitvalgel leheküljel ilutsevale ASi 21. Sajandi Rebane firmamärgile.
    «Eesti aktsiaselts peab oma nime ja logo ära muutma kuu aja jooksul,» edastab Kernu Hollywoodi filmikompanii ultimaatumi.
    ASi 21. Sajandi Rebane tegevdirektor Monika Veski naerab ja lausub kõlava häälega esmalt Ameerika filmitootja ja seejärel selle firma nime, kus tema töötab. Ta lisab tõsinedes, et Tallinna linnavalitsuses võeti aktsiaseltsi nime registreerides vastu otsus jätta firmanimi tõlkimatuks.
    «Ma ei tea ühtegi inimest, kes oleks meie firma nime kuuldes seostanud seda 20th Century Foxi nimega,» sõnab ta. «Tavaliselt küsitakse esmalt ikka, mis see rebane siia puutub?»
    «Firma nimi on sündinud teatud protestivaimus,» lausub Veski. Tema sõnul pakkusid firma omanikud Tallinna linnavalitsuse ettevõtlusosakonnas välja viis täiesti tavalist firmanime, millest ükski ei rahuldanud nimekomisjoni. Pidevast linnavalitsuse külastamisest tüdinenud omanikud pahvatasid lõpuks, et kui ametnikele miski ei kõlba, siis saagu firma nimeks 21. Sajandi Rebane. Ametnikud kiitsid mõtte üksmeelselt heaks.
    «Firma logo oleme nõus ära muutma ja selle kasutamise pärast vabandama,» lausub Veski. Ta tunnistab, et logo on Ameerika filmitootjatelt üle võetud üks-ühele. Vahe on vaid selles, et ühel logol on kujutatud araabia numbrid ja inglisekeelne tekst, teisel rooma numbrid ja eestikeelne nimi. «See oli üks osa naljast,» selgitab Veski.
    Firma nime ei kavatse reklaamitootjad vaatamata patendivoliniku nõudmisele muuta. «Eestikeelset nime 21. Sajandi Rebane ei aja keegi segamini 20th Century Foxiga,» väidab Veski.
    Urmas Kernu on oma õigustes sama kindel kui Monika Veski. Ta toob välja tööstusomandi Pariisi konventsiooni, millega Eesti on tänaseks liitunud. «Liidu liikmesriigid kohustuvad tunnistama kehtetuks ja keelama kaubamärgi tarvitamise, kui märk kujutab endast teise märgi jäljendust, taasesitust või tõlget,» loeb Kernu konventsioonist välja. Kaubamärgi kehtetuks tunnistamise eeldus on, et «kasutusriigi pädev organ» tunnitab, et kaitstav märk on selles riigis üldtuntud ja seda tarvitatakse jäljendatud kaubamärgiga samade või sarnaste toodete juures.
    «See punkt kehtib ka juhul, kui jäljendus puudutab tuntud kaubamärgi ühte olulist osa, mis võib põhjustada äravahetamist teise märgiga,» lisab Kernu. Selle aasta alguses tunnistati tema algatusel kehtetuks Itaalia rõivatootja La Matta S.p.A. õigus kasutada oma kollektsioonis nime Century Fox.
    «Loomulikult lasub osa süüd linnavalitsusel,» lisab Kernu. «Tol ajal oli tavaline ka see, et ühe nimega tegutses Eestis mitu firmat ning ma usun, et need möödalaskmised tuleb nüüd paljuski kohtus lahendada.»
  • Hetkel kuum
Villu Zirnask: üle poole ESGst on udukudumine. Saatana advokaadid au sisse!
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Musk kergitas oma tehistaibu idu väärtuse 18 miljardini
Tesla juhi Elon Muski tehistaipu (AI) arendava idufirma xAI koguväärtus kerkis 18 miljardi dollarini, kui tuntud riskikapitalistid ostsid ettevõttes kuue miljardiga osaluse.
Tesla juhi Elon Muski tehistaipu (AI) arendava idufirma xAI koguväärtus kerkis 18 miljardi dollarini, kui tuntud riskikapitalistid ostsid ettevõttes kuue miljardiga osaluse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Arengutreener Sandra Sillamaa avaldas, kuidas suutis taastuda läbipõlemisest
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Eestlased ei võta rahatarkust praktikasse just nendel põhjustel
Eestlaste puhul on väga huvitav, et tahetakse muudkui targemaks saada, aga teadmiste praktikasse rakendamine tuleb palju vaevalisemalt, seda ka rahatarkuse puhul, rääkis investor ja ettevõtja Triin Hertmann.
Eestlaste puhul on väga huvitav, et tahetakse muudkui targemaks saada, aga teadmiste praktikasse rakendamine tuleb palju vaevalisemalt, seda ka rahatarkuse puhul, rääkis investor ja ettevõtja Triin Hertmann.