4. august 1996
Jaga lugu:

Tarbijaid tuleb motiveerida

Eriti motiveerib tarbijat võimalus koos meelepärase pisitootega saada endale ka kodutehnikat ja näiteks käekella.

Selleks, et saada rulluiske, sõiduautot, värviteleviisorit, käekella või kummimadratsit, ei pruugi enam poodi minna. Ihaldatavaid asju on tarbijale nõus autasuks andma suur osa firmasid, tingimusel, et nende toodet kordki proovitakse ning sellest õigesse kohta kirja teel teada antakse.

Nii võib kindlat shokolaadi süües saada televiisori, alkoholi tarbides soojale maale turismireisile, sigarette suitsetades erinevatele rockifestivalidele, ajalehti tellides sõiduauto, sõõmu karastusjooki ning mobiili.

ASi Jungent turundusdirektor Kait Liinev ütleb, et tarbijakampaania peamine eesmärk on tõsta tarbija motiveeritust kauba ostmisel, suurendades seeläbi toote läbimüüki ning saades samal ajal kupongide näol otsest vastukaja tarbijalt.

Suve alguses alustas Jungent koostöös Philips Eesti ASiga kolmekuulist Summermargariini tutvustavat tarbijakampaaniat. Kahe paki ostja võis saada Philipsi värviteleviisori või kodumasina omanikuks.

Vastukajaga on turundusdirektor oma sõnade kohaselt väga rahul -- täidetud küsitluskuponge saabus üle 12 000. Auhindu oli 63, nendest kolm värviteleviisorit.

Tegemist pole rekordilise vastukajaga, kuna Chupa Chupsi pulgakommi kampaania kogus vastuseid ligi 20 000.

Tavaliselt õnnestuvadki just lastele suunatud tootekampaaniad paremini, kuna lapsi on kergem pilkupüüdva mänguga kaasa tõmmata, räägib Liinev. Hästi haakuvad kampaaniaga ka maakondades elavad inimesed.

Prince'i sigarettide kampaania organiseerimisega seotud Erkki Tuisk, kes töötab reklaamifirmas Zavod, tunnistab, et tarbija aktiivsus kampaaniates kaasalöömise osas ületas kõik firma ootused.

Reklaamis igale sigaretiploki ostjale lubatud käekellad lõppesid müügipunktides otsa enne planeeritud tähtaega, põhjustades kellajahtijate hulgas nurinat.

Sinebrychoff kutsub läbi suve «sanga tõstma», lubades parimatele preemiaks Adidase spordivarustust ja Ray-Bani päikeseprille. Õllesõpru, kes joogile lisaks taotlesid juunikuu jooksul ka lubatud «jahedaid silmavarje», leidus kampaania taga seisva reklaamifirma Vatson & Vatson omaniku Rain Teimanni ütlusel 4000.

Teimanni sõnul paigutab suur osa jäätise, karastusjookide, õlle jt suviste kaupade tootjaid umbes 40% reklaamirahast tarbijavõistluste korraldamisele.

ASi Foodimpex avalike suhete juht Peep Saaren räägib, et firma korraldas suvel esimest korda Bacardi ja Martini kaubamärgiga seotud kampaania, kus pudeli jooki ostnud inimene võis loosimise tulemusel võita peaauhinnaks turismireisi soojale maale.

Pudeliga kaasa saadud talongi täitis paar tuhat inimest. Saaren tunnistab, et mõnevõrra mindi alt kampaania kestvuse valikuga. «Martini kampaania kestis vaid maikuu vältel,» sõnab Saaren. «Kuigi toote läbimüük suurenes, hakkas vastukaja meieni jõudma alles peale kampaania lõppu.»

Rain Teimanni ütlusel piisab ühe tarbijakampaania kestvuseks kuust täiesti, kuna kulud selle läbiviimisel kujunevad suuremaks kui tavalisel reklaamikampaanial.

Kait Liinevi sõnul ei sõltu see, kui aktiivseks osutub tarbija, kampaania pikkusest. «Kampaania õnnestumine sõltub infokanalite valikust ja reklaamimise aktiivsusest,» kinnitab ta.

Jaga lugu:
Hetkel kuum