Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Unelmate city mandub vaidlustes tagahooviks

    Tallinna sadamapiirkonda ähvardab city väljaehitamise asemel tagahooviks jäämine. Vana eesti traditsiooni kohaselt algas suurprojekti ümber kohtuvaidlus, mis võib aastatepikkuseks venides välja imeda asjaosaliste elumahlad, nii et ei võida TSM Investeeringute ASi ja Kodumajagrupi ASi selja taha kogunenud firmad ega ka pealinn. Ainukesed, kes heameelest käsi kokku hõõruvad ja vaidlusest kasu lõikavad, on advokaadid. Ometi pole ilmselt nemadki Tallinna arengu suhtes sugugi ükskõiksed.
    Äripäeva arvates on city ümber toimuv madistamine kahetsusväärne ja heidab halba varju nii konkursil osalenud firmadele, kohtule kui ka eriti linnavalitsusele, kes oleks pidanud taolist asjade arengut ette nägema. Lõppude lõpuks tähendab sellise suure projekti ebaõnnestumine ka välisinvestoritele vastu näppe löömist. Pole sugugi kindel, kas nad järgmistes ettevõtmistes tahavad enam osaleda, sest eestlaste omavaheline kraaklemine ei lõpe tavaliselt hästi.
    Tallinna linnavalitsus peab õppima kiriku ehitamist keset küla. See tähendab, et juba enne konkurssi peab pidama konkureerivate firmadega läbirääkimisi, et välja selgitada ja ennetada võimalikud ebakõlad, mis projektidele saatuslikuks võivad saada. Konkursitingimused peavad kujunema selliseks, et nad maksimaalselt välistaks edaspidised osalejate vaidluste kohtusse jõudmise. Praegu on aga näha, et linnaametnikud pole suutnud selle kõigega arvestada. Nii peavad nad nüüd sõelaga tuld kustutama nii sadamapiirkonnas kui ka näiteks Tammsaare tee pikenduse puhul, kus ilmnes, et rehkendused on olnud valed.
    Konkursil osalevad firmad aga peaksid endale selgeks tegema, et eksisteerivad ka sellised kohtuvälised asjad nagu eetilised tavad. Kuigi zhürii otsus osasid arhitekte ei rahuldanud, tuleks Tallinna city projekti puhul siiski endale aru anda, et mitte alati ei sünni vaidlustest tõde. Vastupidi, kui kohtuvaidluse tõttu projekt teostamata jääb, ei saa sellest kasu keegi.
    Kohus aga ei peaks enne järsu otsuse langetamist juhinduma ainult hageja meeleheitlikust soovist konkurendile «ära panna», vaid tõsiselt analüüsima, mida projekti peatamine laiemas plaanis kaasa võib tuua. Paari aasta pärast on city projekti näol tegemist ainult elava laibaga, keda veetakse ühe ukse tagant teise taha, teadmata, mida temaga peale hakata.
    Advokaadibüroo Heta advokaat Kaido Pihlakas märgib ETA-le, et mõned konkurendid lihtsalt ei oska kaotada. Kahjuks on see tõesti nii, et taolistes situatsioonides tuleb mängu isiklik auahnus, mille nimel unustatakse tegelikud eesmärgid.
    Hoonestamisõiguste puhul on ennegi tekkinud olukordi, mis on ajanud kaotajad kohtusse. Sellega võib leppida, kui tegemist on paari firmat või eraisikut puudutava projektiga. Tallinna city puhul puutume ikkagi kokku tulevase pealinna visiitkaardiga, mis praegusel hetkel saab küll määritud enne, kui külalised sellele pilgu saavad heita.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.