Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas taksomaffia tegutseb?

    Varem valitses Tallinna taksonduses jõul, mitte hinnatasemel või kvaliteedil põhinev turujagamine firmade vahel.
    See on nüüd Tallinna kesklinnast välja tõrjutud. Osalt tänu politseioperatsioonidele. Probleem on aga endiselt terav äärelinnades ja öisel ajal. Eriti Lasnamäel ja mõningates Kopli taksopeatustes. Loodan, et sealgi tugevnev politseikontroll aitab.
    Kõige efektiivsem viis taksojuhi kontrollimiseks on politsei. Taksosid võiks ta kontrollida ühes teiste autodega. Kahtlemata peaks olema ka selline organ, mis lubasid välja annab. Kuid mul eriti suurt usku tema kontrolliefekti ei ole. Kontroll peab olema väga järjepidev. Seda kampaaniatena teha ei saa.
    Mis puutub ettevalmistatavasse uude taksomäärusesse, siis on siin mõningaid seiku, mis võivad tekitada probleeme.
    Minu arvates ei saa dikteerida firmamärgi suurust ja seda, et ta taksoukse peal asub. Projektis seisab, et taksojuhi ärinimi peab olema uksel. Ärinimi on aga taksojuhi eesja perekonnanimi.
    Praktilises elus tooks see endaga kaasa raskusi. Tulika Taksos, VIP-Taksos ja veel mõnes firmas on küll nii, et taksot kasutab ainult üks juht, kuid paljudes firmades kasutab ühte taksot mitu juhti. Nende nimede panek uksele ei ole kõige praktilisem. Siit võib tõusta ka juriidilisi vaidlusi.
    Takso tunnuseks saab olla ainult plafoon, kus on sõna «takso» ilma lisadeta, ärinimede, firmamärkide, telefoninumbriteta jne, mida mõnedes projektides on pakutud.
    Transpordiameti projektis nõutakse taksojuhtidelt eesti keele oskust. See on igati tervitatav. Taksojuht peab olema võimeline kliendiga teenindustasemel eesti keeles suhtlema. Siin peab muutuma ka taksojuhtide litsenseerimise põhimõte. Seni pöörati kõige rohkem tähelepanu keeleoskuse tõendile. Peaks aga arvestama praktilist keeleoskust. Loomulikult tahaks näha, et taksojuhid oleksid korralikult lipsustatud ja lõhnastatud.
    Seda on ka politsei uurinud. Nad on jõudnud järeldusele, et tegemist pole mitte maffiaga, vaid firmadevahelise konkurentsiga. Mingi kuritegeliku ristiisa kätt pole politsei suutnud siiani veel avastada. On turu jagamine konkurentsi tingimustes ja jõumeetoditega.
    Kuidas sellest üle saada? Tallinna taksokontrolli keskus peab koos politseiga selgitama välja konkreetse olukorra. Milliseid firmad on võtnud endale täiendavad õigused mingeid andameid määrata ja koguda.
    Ühtegi avaldust maksmise või peksmise kohta pole ju taksojuhtidelt politseile tulnud. Ülemöödunud aastal oli vist mingi kiri, sellega kõik piirdus.
    Samas on politseil väga palju ülesandeid. Talle on vaja ühte linnapoolset initsiaatorit taksonduse kontrollimiseks. Selleks ongi transpordiameti projektis pakutud välja taksokontrolöride institutsiooni.
    Kontrolörid peavad juhtima politsei tähelepanu rikkumistele ja soovitama ühiseid reide. Meil on praegu olemas kontrolliosakond, mis tegeleb ühissõidukite piletite kontrollimisega. Sellest osakonnast moodustatakse väike, nelja-viieliikmeline grupp, mis hakkab tegelema taksondusega.
    Probleemiks on näiteks taksopeatustes korra tagamine.
    Tuleb leida võimalused, kuidas taksojuhte, kes ei taha sätestatud normidest kinni pidada, korrale kutsuda. See ei pea olema ainult karistamine, leidub ka muid mõjutusvahendeid.
    On vaja ka taksojuhtide liitu. Seda ei saa transpordiamet ise teha. Liit peab olema vabatahtlik ja seisma taksojuhtide õiguste eest. Meie seda lõputult teha ei saa.
    Meie eesmärk on leida hea kontakt taksojuhtidega, mitte üksnes firmajuhtidega, kellega transpordiametil on väga hea läbisaamine. Taksofirmadega meil põhimõttelisi erimeelsusi enam ei ole. Ligi aasta on koostöö projekti kallal toimunud. Tulika Takso palkas projekti läbitöötamiseks isegi juristibüroo.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.