Tartu liikluspolitsei komissar Madis Karu karistas Arvi Eruskit 11. juunil haldusõigusrikkumise korras 110kroonise rahatrahviga, sest Erusk juhtis taksot kehtetu teenindusloaga. Aleksander Davõdenkot karistati 1100kroonise rahatrahviga, sest tal oli linnavalitsuse kehtestatud kümnekroonise minimaaltasu asemel avalikult väljas tariif 15 krooni.
Ka Erusk ei saanud teenindusluba pikendada, kuna soovis minimaaltasuks 15 krooni.
«Näen vaidluses ohtu vaba ettevõtluse piiramises,» selgitab advokaadibüroo ASi Bachmann & Partnerid vandeadvokaat Kalev Bachmann. «Linn piirab taksojuhtide kui füüsilisest isikust ettevõtjate vabadust tegelda taksondusega.»
«Teenuse hinna kujundamine ei kuulu linnavalitsuse kompetentsi,» sekkub endine taksojuht Erusk. Samas rõhutan, et me ei soovi hinda taevasse tõsta, kuna taksohinna määrab turg, lisab ta.
Bachmann tsiteerib põhiseadust, mis kehtestab, et ainult seadus võib sätestada ettevõtlusega tegelemise tingimused ja korra. Seejärel tsiteerib ta äriseadust, kus on sätestatud, et ettevõtja võib tegutseda tegevusaladel, millel tegutsemine pole seadusega keelatud. Lisaks tsiteerib Bachmann hinnaseadust, mis annab kohalikule omavalitsusele õiguse kehtestada ja kooskõlastada vaid munitsipaalettevõtete toodangu ja teenuste hindu.
«Tartu linnavalitsuse 07.12.95 määrus, mis kehtestab Tartus registreeritud sõidutaksode teenuste piirhinnad, on otseses vastuolus kõrgemal seisvate seadustega,» on Bachmann veendunud.
Tartu taksokeskust juhtiva Tartu bussifirma ME Liikor asedirektori Kalle Voogla sõnul on neil nüüd iga taksojuhi kohta isiklik kaart, kus kirjas taksojuhi poolt deklareeritud hinnad. «Enamik taksojuhtidest on deklareerinud minimaalse tasu takso kasutamise eest just 15 krooni,» nendib Voogla.
«See, et keegi vaidlustab taksoteeninduse aluseks olevad määruseid, pole minu pädevuses. Taksokeskust pole kaasatud kohtulikku arutellu, hagis on vaidlustatud liikluspolitsei, mitte meie määratud karistus,» märgib Voogla.
Bachmanni sõnul pidi keegi antud küsimuse tõestamisel tule enda peale võtma.
«Ülemuslike seadusaktidega vastuolus olevaid linnamäärusi saab vaidlustada vaid konkreetse juhtumi baasil,» rõhutab Bachmann.
Davõdenko avalduses jõudis Tartu halduskohus eelmisel nädalal järeldusele, et taksojuht ei tohi nõuda Tartu linnavalitsuse määrusega kehtestatud piirhinda ületavat summat. Kohus ei andnud hinnangut karistamise õiguslikule alusele.
Bachmann kinnitab, et tema ja ta kliendid jätkavad vaidlust kasvõi põhiseadusliku järelevalve menetluse algatamiseni.
«Kui halduskohus, ringkonnakohus või riigikohus tuvastab, et meie vaidlustatud õigusaktid on põhiseadusega vastuolus, on kohus sunnitud algatama põhiseadusliku järelevalve menetluse,» selgitab ta.
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele