Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa Liit on oma autotööstusega rahul

    Euroopa komisjon on rahul Euroopa autotööstuse konkurentsivõimega käesoleval aastakümnel. Parlamendile esitatud komisjoni aruandes öeldakse, et konkurentsivõime mõõdupuuks võib pidada selle tööstusharu tulemusi maailmaturul. Komisjoni tähelepaneku põhjal on Euroopa autotootjad viimase kahe aasta jooksul tunduvalt tugevdanud oma positsiooni eri turgudel (USAs ja Jaapanis) tänu kvaliteedile ja kaubandustõkete kaotamisele.
    Eelmisel aastal toodeti maailmas 47,7 miljonit autot ning toodang kasvas aastaga 0,8 miljoni võrra. Kogutoodangus oli ELi osakaal 29%, USA-l 24% ja Jaapanil 21%.
    Et tagada Euroopa autotööstuse konkurentsivõimet, on Euroopa komisjon ühtlustanud autotööstuse riikliku toetuse süsteemi, mis kehtib tuleva aasta lõpuni ja tagab ühesuguse riikliku toetuse kogu ELis. Teiseks püüab komisjon soodustada autode võrdväärset ja takistusteta pääsu välisturgudele ning seejuures pööratakse põhitähelepanu Jaapanile ja Koreale.
    Samuti on komisjon loonud töörühma, mille eesmärk on koordineerida ja kontsentreerida tulevikuautode väljatöötamist. Komisjon möönab, et tööstuse püsimist Euroopas mõjutab äritegevuskeskkond. Selle tegurid on tootmisühiku maksumus, mis on keskmiselt kõrgem kui tähtsamates konkurentmaades USAs ja Jaapanis. Peale selle mõjutavad Euroopa autotööstust 25% suuremad energiakulud, mis on tingitud Euroopa elektrituru ühtlustamatusest.
    Euroopa autotööstuse kapitaliinvesteeringud tõusid 1989. a 10,8 miljardilt ECUlt 15 miljardile ECU-le 1992. a. Järgmistel aastatel kärbiti neid alla 12 miljardi ECU ja nüüd prognoositakse jälle nende kasvu.
    Euroopa autotööstuse tootlikkus on paranenud kolmandiku võrra. Lisaks on suurendatud tootearendus- ja uurimistöökulusid 1990. aastate kriisist hoolimata.
    Paranenud konkurentsivõimest hoolimata on autotööstuses töökohtade arv vähenenud 1980. aasta 2,2 miljonilt 1,4 miljonile 1994. aastal.
    Kulude vähendamise vajadus sunnib töökohti edaspidigi vähendama. See annab Euroopa komisjonile alust väita, et autotööstus ei ole enam kasvav tööstusharu. KL
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Käärijä ettevõte teenis kena kasumi
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.