• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 19.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sigtuna meeles

Põhjamaadesse on Eestis ikka hästi suhtutud. Viimase aja sündmused aga kipuvad osutama sellele, et häid suhteid hakkab varjutama vastastikuse kadetsemise ja võistluse loor.
Vimma kistakse viisavabaduse, lennuliinide, suitsude, Estonia katastroofi ja mitme teise ala pärast.
Eriti säravat põikpäisust näitab Eestile viisavabaduse andmisel üles Soome. Kuid nagu selgub Norra peaministri Thorbjørn Jaglandi intervjuust eilses Postimehes, ei taha ka viikingid eestlasi viisavabalt oma maale lasta. Leeduga norralastel viisavabadus on. Ju nad siis leiavad, et leedu kõrilõikajad on eesti omadest märksa leebemad. Eesti ja Põhjamaade viisakõnelustel on juba ammu jõutud kõik arvestatavad praktilised probleemid lahendada. Soomlased, rootslased ja norralased otsivad ainult uusi ettekäändeid, et oma emotsionaalset tõrget eestlaste vastu millegi viisaka taha peita.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Estonian Airi ja SASi vaheline õhusõda on näide sellest, kuidas puhtmajanduslikult alanud vaidluse võib lihtsalt viia emotsioonidele ja kujutada seda riikidevahelise probleemina. Ühelt poolt SASi solvumine kevadisel Estonian Airi erastamisel kaotamise pärast. Teisalt Estonian Airi soov Eesti valitsuse sekkumise abil SASi lende vähendada ja enda osa Stockholmi- ja Kopenhaageni-lendudel suurendada. SASi juhid on juba jõudnud eestlasi hoiatada, et nendega vägikaika vedamine võib mõjuda kahjulikult Eesti eurointegreerumisele. Eestlased omakorda peavad toimuvat kotka julmaks kallaletungiks põldpüüle.
Veel mõni aasta tagasi valitses Eestis illusioon, et suhted Põhjamaadega on probleemidevabad. Skandinaavlaste altruistlikku suhtumist eestlastesse kiputi võtma iseenesestmõistetavana. Need ajad on aga lõppemas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele