• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • 26.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suhtekorraldajad määratlesid olemust

Me teame oma kogemusest, et kui inimesel on kiire, siis esimene, mille ta unustab, on suhted, ütles eilsel suhtekorraldajate foorumil Tartu ülikooli professor Marju Lauristin.
Suhtekorraldust, mille peamine eesmärk on usalduse loomine, vajab Lauristini sõnul nii kogu Eesti majandus kui poliitika. Me ehitame üles oma majandussüsteemi, uut poliitilist süsteemi väga suure stressiga, ajasurvega, meil on kiire, seepärast pole meil ka aega suhelda, ütles Lauristin.
Põhjamaades on suhtekorraldus ehk PR (ingl public relations) omandanud väga kommertsliku maine, mis pole sobiv traditsiooniliste arusaamadega heast ühiskonnast. Eesti suhtekorraldajate imagot võrdles Lauristin valge paberiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

PR-tegevus on Eesti äritaevasse ilmunud komeedina, viitas Lauristin asjaolule, et suhtekorraldus oli sellel aastal Tartu ülikoolis kõige populaarsem eriala. Samuti on firmade lõikes just suhtekorraldusfirmade juurdekasv kõige suurem.
«Siit võib järeldada, et Eesti ühiskonnas on seda ala vaja,» märkis Lauristin.
BNSi juhatuse esimehe Allan Martinsoni sõnul on Eesti suhtekorraldajad väheefektiivsed. «Meil on suur saal kus istub 40 reporterit, toa keskel on faks. Minu kabinet on seal kõrval ja kui ma kuulen üle toa naerupahvakat, võin arvata, et saabunud on mõni PR-teade,» rääkis Martinson. Tema sõnul on vaid 50% PR-teadetest kasutamiskõlblikud. Põhjusena nimetas Martinson asjaolu, et mitte kõik suhtekorraldajad ei tea, mida ajakirjandus endast kujutab.
PR-firmade esindajad rõhutasid oma sõnavõttudes, et suhted meediaga on vaid üks osa suhtekorraldusest.
PR-firma Hill & Knowlton Eesti ASi tegevdirektori Peep Mühls märkis oma ettekandes, et pressiteenuse asemel on suhtekorralduse prioriteediks kujunemas turunduskommunikatsioon ning tuleviku valdkonnana nimetas ta ühiskondlik-poliitilist suhtekorraldust. «See on lääne kapitali taotlus adapteerida siinsed protsessid oma mängureeglitega,» lisas Mühls. ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele