Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hansatee probleemid algasid eufoorias tehtud äriplaanidest

    Vastab ASi Hansatee endine turundusdirektor Hannes Saarsoo

    Otsa tegi kindlasti lahti tänavused jääolud, millele järgnes Soomes vastu võetud alkoholiseadus.
    Tänu nendele tekkis olukord, kus koostatud eelarve osutus ebefektiivseks. Kahjuks ei suutnud juhatus piisavalt kiiresti vajalikke strateegilisi otsuseid langetada.
    Hansatee oli jõudnud seisu, kus tuli midagi kohe ette võtta. Loogiline on ka see, et uus juhtkond võtab kaasa ka uue meeskonna. Seega ei saa Enn Pandi (Hansatee uus juht, endine rahandusministeeriumi kantsler --toim.) peale pahane olla.
    Minu arvates on diskussiooni objektiks, kas panna uus meeskond ametisse kohe või mõne aja pärast. Pant kasutas esimest varianti.
    Juhtkonna vahetamiseks on ehk ebakindel hetk seetõttu, et käes on aasta lõpp, mil tuleb hakata sõlmima kõikvõimalikke lepinguid.
    See on olnud kõige raskem etapp Hansateele, sest meil tuli üle elada ja kohaneda kasvava konkurentsiga. Lisaks polnud kellelgi Eestis ka kogemust, kuidas taolisi ettevõtteid juhtida. Lõpptulemus oli hea, sest saime 1996 aasta alguseks enda kätte ligi 52 protsenti turust.
    Eesti reisilaevaliikluse seisukohast on vastu võetud kolm tähtsat otsust. Esimene oli see, et omal ajal soomlastega ühisettevõttena moodustatud Tallinki kaudu toodi Eestisse oskusteave, millele tugineb täna kogu eestlaste Tallinna--Helsingi vahelise laevaliikluse korraldamine.
    Teine tähtis samm oli see, et Eesti Merelaevandus ja Inreko Laevad said aru, et pole mõtet olla konkurendid, vaid otstarbekam on moodustada ühine operaatorfirma Tallinna-Helsingi laevaliikluse korraldamiseks.
    Inreko Laevade otsus laevad lahku lüüa oli mitte kõige õigem tegu, millest sai alguse suur segadus.
    Kui nüüd ei leita kahepoolset kokkulepet ning kaigaste kodaratesse loopimine jätkub, ei ole Eesti reisilaevaliiklusel head tulevikku, kemplemise ajal kaotatakse soomlastele pidevalt turgu.
    Meie saime sellest täiesti kindlalt teda mõned tunnid enne tema kinnitamist juhatuse poolt. Esialgne info oli, et Pant vabastatakse mõne tunni pärast rahandusministeeriumi kantsleri kohalt.
    Ta jagab rahandust ning olles Eesti Merelaevanduse nõukogu esimees ja kuuludes Hansatee juhatusse on tal ka mõningane ettekujutus olemas. Samas ei saa arvesse võtmata jätta ka mõningaid teisi tegureid, mis tema määramist toetasid ning selle läbi surusid.
    Kõik sõltub sellest, mis saab edaspidi Vana Tallinnast. Kui Vana Tallinn seisab Aegna juures, on Meloodial ja Georg Otsal kindlasti lihtsam, kui aga laev hakkab taas liinil sõitma, on neil loomulikult raskem.
    Kogu Hansatee tulu tuleb sisuliselt müügist laeval, piletihind on nii madal, et see erilist sissetulekut täna küll ei anna. Optimaalne pileti hind võiks minu arvates olla ligi 300 krooni. Sellel aastal maksis pilet eestlastele 180 krooni.
    Eelmisel juhtkonnal oli olemas mõte, et mais võiks liinile uue laeva tuua, mis oleks Meloodia klassist ja mahutaks 1500 reisijat. Lisaks võiks turule tulla katamaraan, mis võtab peale 250 reisijat, kuid ilma autodeta. Seda tingimusel, et Hansatee poleks hakanud opereerima tiiburitega.
    Mõlemad alused oleks turule toonud Eesti Merelaevandus koostöös Hansateega.
    Kõik sõltub katamaraanist. Kui me räägime katamaraanist, mille kütusekulu ja ekspluateerimine üleüldse on väga kulukas, siis küll. Kuid olemas on ka katamaraane, mis on märksa ökonoomsemad.
    Ma tean, et Rohula kavatseb järgmisel aastal Tallinna-Helsingi liinile tuua kolm tiiburit, millest kaks hakkaks sõitma ning kolmas jääks reservi mingi ekstrareisi tarvis.
    Ta võttis liiga lühiajalisi laene, mis on sundinud teda pidevalt otsima refinantseerimise võimalusi.
    Rohula vaatas tollal, et turg kasvab kiiresti ning arvas suures eufoorias, et see kestab nii ka edaspidi. Ta unustas, et iga kasv pidurdub ning kadus ka kaine planeerimisoskus. Alati tehti plaanid maksimumarengut silmas pidades.
    Laen on tagatud laevadega, mis on talle laenu katteks panditud.
    See on täiesti normaalne trend ka mujal maailmas, et sellised firmad nagu Hansatee võtavad käibevahendite saamiseks pankadelt laenu ning pandivad laenu katteks oma põhivahendid ehk siis laevad.
    Pangale ei ole tavaliselt kasulik laeva kiiresti maha müüa, vaid muuta omandisuhteid ning panna ta korralikult tööle.
    Nad on viimasel ajal hakanud tõesti asja tõsisemalt kaaluma ning tegelevad turu võimaluste uurimisega. Samal on turul olemas konstantne arv reisijaid, mille arvu enam eriti suurendada ei anna. Saab vaid turgu jaotada.
    Kui Hansatee ja Inreko Laevade vaidlused saadakse ühele poole, peaks Hansatee kätte tulevikus turust jääma senise 50 protsendi asemel 40 protsenti.
    Võrreldes eelmise aastaga vähenes vaid reisijate juurdekasv, absoluutarv aga kasvas. See, et laevafirmad teatavad, et reisijate arv pidevalt kasvab, on lihtsalt turustuspoliitika üks osa.
    Kuna inimesed saavad uutes tingimustes üle lahe kergemini, kannatavad eelkõige reisibürood, kes korraldavad gruppide sõitu ühest pealinnast teise.
    Teiseks suureneb eestlaste sõit Soome, sest paljud pole seal kordagi viibinud.
  • Hetkel kuum
Isamaa on hästi kapitaliseeritud … taskupartei
Erakonnad peavad tegutsema läbipaistvalt ja avatult, vastasel juhul ei saa neid pidada usaldusväärseks, sest poliitikat varjab saladuseloor ning kasvab korruptsioonirisk, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erakonnad peavad tegutsema läbipaistvalt ja avatult, vastasel juhul ei saa neid pidada usaldusväärseks, sest poliitikat varjab saladuseloor ning kasvab korruptsioonirisk, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Jamie Dimon: Erasektori laenuturul võib ees oodata tõeline põrgu
Jamie Dimon, JPMorgan Chase & Co. tegevjuht, teatas, et ootab erasektori laenude turul probleemide ilmnemist ja hoiatas, et sellest “võib tulla tõeline põrgu.”
Jamie Dimon, JPMorgan Chase & Co. tegevjuht, teatas, et ootab erasektori laenude turul probleemide ilmnemist ja hoiatas, et sellest “võib tulla tõeline põrgu.”
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Mudel, mis toob sinu muudatuste edu seitse korda lähemale
Kas sinu ettevõtte muudatused kukuvad läbi tehniliste komplikatsioonide või eesmärkide mittesaavutamise pärast? Miks on täna keeruline muudatusi juhtida? Äripäeva Juhtimiskooli raadiosaade pakub vastuseid!
Kas sinu ettevõtte muudatused kukuvad läbi tehniliste komplikatsioonide või eesmärkide mittesaavutamise pärast? Miks on täna keeruline muudatusi juhtida? Äripäeva Juhtimiskooli raadiosaade pakub vastuseid!
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Rehvimüüja: inimesed on sel aastal laisad rehvide vahetajad
Kevadine rehvivahetuse hooaeg on veninud, küsimus on miks?
Kevadine rehvivahetuse hooaeg on veninud, küsimus on miks?
Leedu valitsus kavatseb ajutist pangamaksu pikendada Mullu koguti 250 miljonit
Leedu valitsus kiitis heaks eelmisel aastal kasutusele võetud ajutise pankade solidaarsuspanuse pikendamise veel üheks aastaks, mis oli mõeldud kaitserahastuse lisaallikaks, kirjutas Verslo Žinios.
Leedu valitsus kiitis heaks eelmisel aastal kasutusele võetud ajutise pankade solidaarsuspanuse pikendamise veel üheks aastaks, mis oli mõeldud kaitserahastuse lisaallikaks, kirjutas Verslo Žinios.
Politseist Ida-Virumaa oligarhiks: Nikolai Ossipenko ajas äri, nagu on kombeks Venemaal Lisatud prokuröri kommentaar
Eile meie seast lahkunud Nikolai Ossipenko kasutas kohalike poliitikute enda lõa otsas hoidmiseks jõulisi ning seadusi rikkuvaid meetodeid, kuid see tagas endise miilitsa ja politseiniku Ossipenko kommunaaläridele kasumi ning välistas konkurentsi hangetel.
Eile meie seast lahkunud Nikolai Ossipenko kasutas kohalike poliitikute enda lõa otsas hoidmiseks jõulisi ning seadusi rikkuvaid meetodeid, kuid see tagas endise miilitsa ja politseiniku Ossipenko kommunaaläridele kasumi ning välistas konkurentsi hangetel.