• OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,06%892,99
  • OMX Tallinn−0,53%2 070,14
  • OMX Vilnius0,36%1 203,95
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 817,21
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,24
  • OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,06%892,99
  • OMX Tallinn−0,53%2 070,14
  • OMX Vilnius0,36%1 203,95
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 817,21
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,24
  • 18.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veokid kaovad Riia Bermuda kolmnurka

Veok peatub Riia ringteel politsei märguande peale. Juhil palutakse välja vahetada auto mittepõlev tagumine stopptuli. Hetk hiljem lüüakse tule kohale kummardunud juhile raske esemega pähe.
Sarnaselt Moskva ringteega on Lätis ohtlikuimaks maanteeks muutunud Riia ringtee. Autofirmade juhtide sõnul on Riia ringtee nagu Bermuda kolmnurk, kuhu iga nädal mõni miljon krooni maksev auto ära kaob. Möödunud nädalal kaotas auto M Transport Grupp, ülemöödunud nädalal Rynart Trading.
«See oli nagu röövlifilmis,» meenutab möödunud aasta juunis autoröövi läbielanud ASi V & E juhataja Aksel Aim. Juuni kuu valgel ööl koos teise veokiga Kaunasesse koorma järele sõitnud veokijuht otsustas poolel teel teistest eralduda, et vältida Bauska piiripunkti pikka järjekorda. Ta võttis suuna Jelgavale. Enne Riia ringteed jäeti teise juhiga jumalaga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kahe kilomeetri pärast pidas vilkuritega politseiauto veoki kinni. Nõuti auto tehnilist passi ja juhilube. Samas pöörati tähelepanu mittetöötavale stopptulele. Pirn lasti juhil ära vahetada, siis lõi abivalmilt taskulambiga tuld näidanud politseinik juhile pähe.
Hommikul leidis juht ennast üleni kleeplintidega kinniseotuna heinarõngu alt. Lehma karjatama tulnud talumees päästis ta lahti ja juhatas kolhoosi kontorisse.
Esimesed teated tulid Aimi sõnul autost kaks kuud hiljem. Helistati autode otsimisega tegelevast erafirmast. Auto eest küsiti 10 000 dollarit lunaraha. Teistkordsel kontaktil õnnestus hind 10 000 Saksa marga peale kaubelda. Aimi ütlusel uurisid nad Interpolitseist järgi, et tegemist on ametlikult registreeritud firmaga, mida juhib endine miilitsaülem. V & E tegi firmaga kirjaliku lepingu auto kättesaamise ja selle eest maksmise kohta. Politsei juuresolekul võeti 1993. aasta Mercedes Benz välja Riia sadama valvataval territooriumil asuvast angaarist. Masin oli vahepeal sõitnud 35 kilomeetrit -- ringteelt sadamasse.
Auto leidnud erafirma seletusel oli masin avastatud samal öösel kaduma läinud Ford kaubiku otsingu käigus.
Nädal varem oli Aimi väitel Riia ringteel kaduma jäänud Eesti firma Astar uus veok ja kaks Leedu veokit.
«See on Läti politsei probleem. Olen kindel, et autode röövimine toimub käsikäes koos Läti politseiga,« annab mõni nädal tagasi röövlite ohvriks langenud firma Rynart Trading direktor Vladimir Viikberg otsekohese hinnangu. Tema sõnul ajab politsei asja uurimisel vaid mingit segast juttu, viidates mingitele eksitustele.
Rynart Tradingu autode puhul hakkas politsei kohe huvi tundma autodele paigaldatud teleksi tööpõhimõtte vastu, mis aitab määrata autode asukohta. Lõpuks selgus, et autod on kindlustatud väga suurte summade peale, misjärel leiti auto ringteest 21 kilomeetri kauguselt veehoidla äärest. Haage koos võikoormaga jäigi kadunuks.
M Transport Grupi müügijuhi Mare Kääriku ütlusel on nende hiljuti röövitud auto otsinguid veel vara kommenteerida. Eelmise nädala lõpuks ei olnud röövitud veoki juht veel Riiast tagasi jõudnud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti autovedajate assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepi sõnul on nendeni viimane Lätis röövimise juhtum jõudnud kolm aastat tagasi. Viimaseid juhtumeid ta kommenteerida ei osanud. Samas oli ta kindel, et Lätti on jõudnud Venemaalt ja Poolast tuntud skeem, kus politsei vormis jõugud peavad veoki kinni, juht meelitatakse katkist stopptuld vahetama, misjärel tõmmatakse talle kott pähe ja sõidetakse veokiga minema.
Skanekspedi tegevdirektori Üllar Lainela ütlusel peab hakkama kaaluma veokite ja koormate kindlustamist (röövimised ei lähe klassikalise CMR-kindlustuse alla), Lätist valges läbisõitmist või konvoeerimisteenuse kasutamist. Viimane on aga kallis ja aeganõudev abinõu. «See on sama hea, kui meil kujundaks statistika välja, et Vana Viru tänaval lüüakse tihti inimesi maha. Seejärel hakkab mõni firma sealt inimesi läbi konvoeerides 15kroonist tasu võtma. See ei ole asjast enam tänapäevane käsitlus.» ÄP
- Politseile auto ust mitte avada ja anda läbi klaasi kirjalikult märku, et sõidetakse lähima politseijaoskonnani
- Kindlustada veok ja koorem

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Sõita Lätist läbi valges
- Kasutada konvoid

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele