4. mai 1997
Jaga lugu:

Pepsi pistab Eestis rinda Coca-Colaga

Pepsi kavatseb tähistada tagasitulekut Eesti turule 6. juunil rokk-kontserdiga Tallinna lauluväljakul, mille üks sponsoreid ta on. Pepsi-Cola General Bottlers peadirektor Balti riikides George Jerzyk ütles eelmisel nädalal, et täpset kuupäeva, millal Pepsi-Cola toodangut Eestis müüma hakatakse, ta öelda ei taha. Jerzyk lisas, et see toimub suvel.

ASi Tartu Õlletehas turundusdirektor Arho Anttila väitis, et kahe nädala pärast või hiljemalt mai lõpus saab pepsikoolat Eestis juba osta. Tema sõnul on Tartu õlletehase leping Pepsi-Colaga tähtajaline.

«Kui koostöö sujub, siis lepingut pikendatakse,» ütles Anttila. Sõlmitud leping puudutab tema sõnul ainult pepsikoola importi.

Anttila sõnul käivad praegu ettevalmistused, et trükkida Pepsi-Cola toodangule eestikeelseid etikette. Tulevikus pole välistatud ka koostöö Pepsi teiste tootegruppide osas ja on võimalik, et Tartu õlletehas hakkab tootma mõningaid Pepsi tooteid, ütles Anttila. Samas lisas ta, et õlletehas ei hakka pepsikoolat tootma.

Anttila tunnistas, et leping Pepsi-Colaga on õlletehasele kasulik. «Kasum saab olema normaalne,» kinnitas ta. «Mingit ülikasumit ei saa keegi, kuid meil on piisavalt motivatsiooni, et teha koostööd Pepsiga.»

Anttila ütles, et klaaspudelis pepsikoola hakkab Eestisse tulema Leedust Utenast, kus mai lõpus saab töökorda villimisliin. Ta avaldas aga arvamust, et klaaspudelites pepsikoola osa jääb Eestis turustatavast toodangust väikeseks.

Pepsi-Cola tehased Ida-Euroopas asuvad praegu Poolas ja Peterburis. Pepsi-Cola General Bottlers Internationali president Larry Young ütles, et vajaduse korral on võimalik ühe tehase ehitamine ka mingisse Balti riiki. Tema hinnangul on kõige paremad väljavaated tehase asukoha suhtes Lätil, mis asub geograafiliselt kolme Balti riigi keskmes.

Arho Anttila polnud nõus ütlema, kui palju pepsikoolat hakkab Tartu õlletehas Eestis turustama. «See on küllaltki normaalne kogus,» kommenteeris ta. «Kui me selle täidame, on pepsikoola Eesti turul täiesti sees.»

Anttila ei usu, et õlletehase enda karastusjookide osakaal pepsikoola müügi tõttu langeb. «Pepsi ja meie karastusjoogid ei konkureeri omavahel,» sõnas ta. «Pepsi hakkab konkureerima Coca-Colaga.»

George Jerzyk ütles, et Pepsi-Cola ei karda seda, et nende suurim konkurent maailmaturul Coca-Cola Co oli Balti riikides varem. Tema kinnitusel on selle tõendiks pepsikoola edukas müük Lätis ja Leedus, kus karastusjooke hakati turustama alates märtsi algusest.

Pepsi-Cola Balti riikide esindaja leidis, et siinse turu jaoks on parem, kui on olemas kaks konkureerivat tootjat. See suurendab toodangu valikut ja kujundab konkurentsivõimelise hinna, ütles Jerzyk.

Täna viiendat tegutsemisaastat tähistava ASi Eesti Coca-Cola Joogid peadirektor Ants Kotkas lausus, et tema ei näe Pepsi-Cola Eesti turule tulekus oma firmale kuigi suurt ohtu. «Meie jaoks läheb elu edasi oma igapäevases rütmis ja me ei kavatse korraldada Pepsi reklaamikampaaniale vastukaaluks mingit erakorralist kampaaniat,» teatas ta.

Kotkas ei osanud prognoosida, kui suureks võib kujuneda Pepsi-Cola turuosa Eestis. Tema sõnul kuulub Coca-Colale kohaliku toiduainetetööstuse liidu turu-uuringute kohaselt praegu 75 protsenti Eesti karastusjookide turust.

Larry Youngi sõnul soovib Pepsi-Cola Eestis enda kätte haarata kogu turuosa, mis võimalik. Tema näeb Balti riikides ja eriti Eestis suurt arengupotentsiaali.

Arho Anttila sõnul uuris Pepsi-Cola koostöövõimalusi Eestis ka Saku õlletehases ja ASis Eesti Coca-Cola Joogid. ÄP

Jaga lugu:
Hetkel kuum