• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.08.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti vedaja pole heauskne ohver

Eesti autovedajad on jälle Venemaa tolliga kimpus. Seekord kahtlustab toll, et kellegi äri seisab Venemaal salakaubana toodavatel kanakoibadel. Kindlasti seisab aga kanajalgadel Eesti autovedajate mäng, milles tehakse nägu, et kogu intsidendis on neil vaid heauskse vedaja süütu roll.
Möödunud aasta sügisel võtsid Eesti autovedajad endale teadlikult riski osalemisel Venemaa salakaubaveos. 24. septembril Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) ja Venemaa turvaassotsiatsiooni Vitjaz vahel sõlmitud lepingu järgi oleks kõik Eestist Venemaale minevad koormad kohustunud sõitma lahtitollimiseks Vitjazi kontrolli all olevasse tollilattu Belõi Medved & Co. Vitjaz pidi enda katta võtma tollipettuste välistamise Venemaal ja vastutuse Venemaa klientide tausta ees. Teisisõnu, Eesti autovedaja koormaks poleks olnud enam salakaup. Kaotatud oleks osa kliente.
Eestis on välja antud üle 2000 rahvusvahelise autoveo litsentsi. Nendest reaalselt kasutatakse ligi 800. Selge üleküllus, mis salakaubast loobumisel sundinuks paljudel veofirmadel pillid kotti panema. Vitjazi teenusest öeldi ära. Ettekääne: Vitjazi küsitud hind, 100 dollarit koorma kohta, on liiga kõrge. Tegelikkuses oli vedajate eest seda hinda valmis tasuma üle 10 miljoni kroonise aastakasumiga ERAA. Vedajad soovisid minna piinarikkamasse surma. Oma arvu lastakse reguleerida vene tollil, kes sunnib vedaja tegevust lõpetama trahvide ja veokite äravõtmisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele