• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 03.09.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasutu kompromiss

Kunagi Eesti rahvusliku lennukompanii erastamisel kaotajaks jäänud SAS andis pärast erastamisotsust vihjeid, et asja päris niisama ei jäeta. Uus lennundustüli puhutigi üles ja kuigi Eesti ja Taani transpordiministrite möödunudreedese kokkuleppega ei olnud rahul kumbki -- ei Estonian Air ega SAS --, võib lahendust teatud mõttes siiski SASile soodsamaks pidada. Tallinna--Kopenhaageni liinil niigi pooltühjade lennukitega sõitnud firmadele juurde antud lisalennud, mis liini täituvust veelgi vähendavad, mõjuvad kahjulikumalt väiksemale firmale.
Otsuse saab hinnata vaid toetuseks võimsatele välislennufirmadele transiitreisijate hankimisel Euroopa liinidele. Suhteliselt väikesele Estonian Airile toob ta paraku kaasa nõrgema kapitaliseerituse ja selle kompenseerimiseks vajalike lisainvesteeringute tegemise. Eesti riik on 34 protsendiga Estonian Airi omanik, seega mõjub ministrite kasutu kompromiss üsna otseselt ka Eesti maksumaksja taskule.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele