Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kasutu kompromiss
Kunagi Eesti rahvusliku lennukompanii erastamisel kaotajaks jäänud SAS andis pärast erastamisotsust vihjeid, et asja päris niisama ei jäeta. Uus lennundustüli puhutigi üles ja kuigi Eesti ja Taani transpordiministrite möödunudreedese kokkuleppega ei olnud rahul kumbki -- ei Estonian Air ega SAS --, võib lahendust teatud mõttes siiski SASile soodsamaks pidada. Tallinna--Kopenhaageni liinil niigi pooltühjade lennukitega sõitnud firmadele juurde antud lisalennud, mis liini täituvust veelgi vähendavad, mõjuvad kahjulikumalt väiksemale firmale.
Otsuse saab hinnata vaid toetuseks võimsatele välislennufirmadele transiitreisijate hankimisel Euroopa liinidele. Suhteliselt väikesele Estonian Airile toob ta paraku kaasa nõrgema kapitaliseerituse ja selle kompenseerimiseks vajalike lisainvesteeringute tegemise. Eesti riik on 34 protsendiga Estonian Airi omanik, seega mõjub ministrite kasutu kompromiss üsna otseselt ka Eesti maksumaksja taskule.