Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamiagentuurid võlgnevad ajakirjandusele üle miljoni krooni
Ringhäälingute liidu tegevdirektor Urmas Loit ütles, et võlglaste nimekirju hakatakse avaldama iga kuu. Eesmärk on avaldada reklaamiagentuuridele survet võlgade kättesaamiseks. «Kliendid on neile ära maksnud, kuid raha hoitakse oma käes ja mis sellega tehakse, pole päris selge,» lausus Loit. «Kliendid teavad siis arvestada ka sellega, et nende raha võib sattuda kusagile n-ö mutiurgu,» lisas ta.
Samas tunnistas Loit, et tänaseks võib osa neist võlgadest olla tasutud. Kliendid makseraskustes
«Me võime küll võlglased olla, aga meil on sellised suurepärased lepingud, et me maksame kolme kuu pärast,» teatas reklaamiagentuuri Zavod osanik Marek Reinaas. Tema arvates on praeguseks see aeg möödas, kus reklaamiagentuurid krediteerivad meediaväljaandeid.
Reklaamiagentuuri Vatson & Vatson osanik Rain Teimann möönis, et nende agentuur on kogu aeg võlgu. «Pidevalt, kui me midagi ostame, ollakse ju kellelegi võlgu,» väitis ta. «Meediaväljaanded ei osta ju meie käest midagi ja me ei saa tasaarveldust teha,» nentis Teimann.
Alex Reklaami osanik Agur Reidla põhjendas võlgu meedia ees lühikeste maksetähtaegadega. Tema väitel on Alex Reklaami suuremad kliendid väljaspool Eestit ja seetõttu hilineb arveldamine vähemalt kaks kuud.
Ajalehtede liidu ja ringhäälingute liidu andmeil on suurim võlglane meediaväljaannete ees Zavod.