• OMX Baltic−0,45%300,92
  • OMX Riga0,11%894,35
  • OMX Tallinn−0,37%2 073,32
  • OMX Vilnius0,01%1 201,24
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 806,93
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic−0,45%300,92
  • OMX Riga0,11%894,35
  • OMX Tallinn−0,37%2 073,32
  • OMX Vilnius0,01%1 201,24
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 806,93
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 07.10.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riskid suhtlusel kohverekspedeerijaga

1996. aasta sügisel vabastati käibemaksuseaduse muutmisega välisekspedeerimisega seotud teenused käibemaksust. Hulgaliselt tekkis nn kohverekspedeerijaid või pereekspedeerijaid. Paraku puudub neil sageli riskikapital omavahendite näol ja ka kindlustus. Sagedaste apsude ja võlgnevuste tõttu on mõni neist korduvalt nime ja personali vahetanud.
Kui tellija koormaga midagi juhtub (auto ei saabu laadima, hilinemine, koorma riknemine, hävinemine või osaline puudujääk), siis kohverekspedeerija, juhul kui ta ei ole võimeline probleemi operatiivselt lahendama, peidab pea liiva alla ja küsib: «Aga mida mina sain parata, et auto läks rikki või juht end täis jõi?» Tellija kolmandale helistamisele ei pruugi aga vastata enam ükski telefon. Parimal juhul saab ta otsekontakti tegeliku vedajaga. Ent see pole lahendus, sest juriidiliselt ei ole ta ju temalt vedu tellinud.
Vedajal võib väikeekspedeerija makseraskuste puhul tekkida pingeline olukord. Kui väikeekspedeerija välismaisest ekspedeerijast tööandjaga midagi juhtub (sagedami esinevad nii tahtlikud- kui ka tahtmatud pankrotid) ja võlg vedajale on jõudnud kasvada kuuekohalise summani, siis tõenäoliselt vedaja seda raha enam ei näe.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Väikesel osaühingust ekspedeerijal puudub reeglina omakapital ja ta vastutab ainult osakukapitali ulatuses. Seejärel ta lõpetab tegevuse, ostab uue nimega uue firma ja jätkab uue personaliga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele