• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ACEA on Euroopa uus mootoriõlide klassifikatsioon

    Esmakordselt Euroopa 110aastases autonduse ajaloos jõudsid Euroopa autotootjad ühisele kokkuleppele mootoriõlidele esitatavate miinimumnõuete osas.
    Vana CCMC-klassifikatsiooni võis kasutada kuni 31. detsembrini 1996. Uus ACEA-klassifikatsioon eristab mootoriõlisid järgmiselt:
    A -- ottomootoriõlid, B -- sõiduautode diiselmootoriõlid, E -- veoautode diiselmootoriõlid.
    Igas rühmas (A, B ja E) jagunevad mootoriõlid esialgselt omakorda kolme numbriga tähistatud kategooriasse (1, 2 ja 3). Mida suurem on number, seda parema kvaliteediga on vastava rühma õli. Viimasena näidatakse ära antud klassifikatsiooni kehtestamise aasta ehk nn kood (näiteks A1-96 või E3-96).
    Näiteid
    A1-96 -- väiksema viskoossusega (SAE... W-20, ...W-30 ja ...W-40) ja kütust säästvad mootoriõlid, hea termilise stabiilsusega, tagavad korraliku määrimise.
    A2-96 -- üldlevinud ottomootoriõli kvaliteet.
    A3-96 -- ottomootoriõlide tippkvaliteet.
    B1-96 -- väiksema viskoossusega (SAE... W-20, ...W-30 ja ...W-40) ja kütust säästvad diiselmootoriõlid, hea termilise stabiilsusega, tagavad korraliku määrimise.
    B2-96 -- üldlevinud sõidu- ning pakiauto diiselmootoriõli kvaliteet.
    B3-96 -- sõidu- ja pakiauto diiselmootoriõli tippkvaliteet.
    Analoogiline tähistussüsteem kehtib ka tähist E kasutavate veoautode diiselmootorites kasutatavate õlide tähistamisel -- mida suurem on tähele järgnev number, seda kõrgem on selle kvaliteet (nt E1-96, E2-96, E3-96).
    Lisaks ülaltoodud kolmele kategooriale on tulekul E4-96, mis on mõeldud 1996. aastal toodetud erakordselt pika õlivahetusintervalliga (kuni 90 000 kilomeetrit) turbodiiselmootorite jaoks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Vastukaja: retoorika, mis seob kõrge aktsiisi kliimaga, püsib kanajalgadel
Kütuseaktsiisi tõusu edasilükkamine teenib kogu ühiskonna huve, kirjutab Eesti Õliühingu juht Mart Raamat.
Kütuseaktsiisi tõusu edasilükkamine teenib kogu ühiskonna huve, kirjutab Eesti Õliühingu juht Mart Raamat.
Investorite riskijanu on taastumas Nafta tõusis 3 aasta tippu
Aasia aktsiaturud liikusid täna ülespoole, millele aitas kaasa investorite riskijanu kasv. Samas võib nafta hinna tõus kolme aasta tippu taaselustada inflatsioonihirmud ning mõjutada ka keskpankade rahapoliitikat, vahendab Reuters.
Aasia aktsiaturud liikusid täna ülespoole, millele aitas kaasa investorite riskijanu kasv. Samas võib nafta hinna tõus kolme aasta tippu taaselustada inflatsioonihirmud ning mõjutada ka keskpankade rahapoliitikat, vahendab Reuters.
Raadiohommik täis tipptegijate plaane 2022. aastaks
Äripäeva Raadio uue nädala hommikuprogramm ja ka saatepäev toob kuulajateni siinsete silmapaistvate ettevõtjate ja juhtide plaanid järgmiseks aastaks.
Äripäeva Raadio uue nädala hommikuprogramm ja ka saatepäev toob kuulajateni siinsete silmapaistvate ettevõtjate ja juhtide plaanid järgmiseks aastaks.
Soome ekspeaminister saab prisket tasu Venemaa riiklikult pangalt
Venemaa riigi enamusomanduses olev Sberbank suurendas nõukogu liikmete tasusid pea kolmandiku võrra, mida tunneb oma taskus peagi ka Soome kunagine peaminister Esko Aho, kirjutab Talouselämä.
Venemaa riigi enamusomanduses olev Sberbank suurendas nõukogu liikmete tasusid pea kolmandiku võrra, mida tunneb oma taskus peagi ka Soome kunagine peaminister Esko Aho, kirjutab Talouselämä.