Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ACEA on Euroopa uus mootoriõlide klassifikatsioon
Esmakordselt Euroopa 110aastases autonduse ajaloos jõudsid Euroopa autotootjad ühisele kokkuleppele mootoriõlidele esitatavate miinimumnõuete osas.
Vana CCMC-klassifikatsiooni võis kasutada kuni 31. detsembrini 1996. Uus ACEA-klassifikatsioon eristab mootoriõlisid järgmiselt:
A -- ottomootoriõlid, B -- sõiduautode diiselmootoriõlid, E -- veoautode diiselmootoriõlid.
Igas rühmas (A, B ja E) jagunevad mootoriõlid esialgselt omakorda kolme numbriga tähistatud kategooriasse (1, 2 ja 3). Mida suurem on number, seda parema kvaliteediga on vastava rühma õli. Viimasena näidatakse ära antud klassifikatsiooni kehtestamise aasta ehk nn kood (näiteks A1-96 või E3-96).
Näiteid
A1-96 -- väiksema viskoossusega (SAE... W-20, ...W-30 ja ...W-40) ja kütust säästvad mootoriõlid, hea termilise stabiilsusega, tagavad korraliku määrimise.
A2-96 -- üldlevinud ottomootoriõli kvaliteet.
A3-96 -- ottomootoriõlide tippkvaliteet.
B1-96 -- väiksema viskoossusega (SAE... W-20, ...W-30 ja ...W-40) ja kütust säästvad diiselmootoriõlid, hea termilise stabiilsusega, tagavad korraliku määrimise.
B2-96 -- üldlevinud sõidu- ning pakiauto diiselmootoriõli kvaliteet.
B3-96 -- sõidu- ja pakiauto diiselmootoriõli tippkvaliteet.
Analoogiline tähistussüsteem kehtib ka tähist E kasutavate veoautode diiselmootorites kasutatavate õlide tähistamisel -- mida suurem on tähele järgnev number, seda kõrgem on selle kvaliteet (nt E1-96, E2-96, E3-96).
Lisaks ülaltoodud kolmele kategooriale on tulekul E4-96, mis on mõeldud 1996. aastal toodetud erakordselt pika õlivahetusintervalliga (kuni 90 000 kilomeetrit) turbodiiselmootorite jaoks.