«Viisime Võrru kõik vajalikud materjalid, seadmed ja tootmistehnoloogia, aga tehase juhtkond pole seni suutnud tööd piisavalt tempokalt käima panna,» ütles projekti koordinaator Priit Kull.
«Senine kogemus tellijaga meil eriti hea pole, palju lubadusi on täitmata jäetud ja raske on usaldada firmat, mis tegutseb kolmetoalises korteris,» ütles Võru tehase juht ja põhiomanik Einar Kuuse.
Millised lubadused konkreetselt täitmata on, Kuuse ei täpsustanud. Palju olevat suusõnalisi kokkuleppeid, mille alusel tootmisettevõte tegutseda ei saa. «Ka tundub mulle imelik, et Daimler Benz tellib detaile vahendaja kaudu, kus liiga palju sõltub ühest inimesest,» rääkis Kuuse.
«Ega mul suurt optimismi ole, sest siin on varemgi igasuguseid käinud, keda hiljem kusagilt välisriigist taga on tulnud otsida,» nentis Kuuse.
Võru linnapea Harri Treial ütles, et Võrus kolmest suurest tootmisettevõttest, Võru Juust, Wermo ja VGT, on kaks esimest pärast erastamist edasi arenenud, aga VGT ei jõua järele ja on headest koostööpakkumistest varemgi ära öelnud.
«Sügisel käis Reinhard Schnase siin koos Porsche tehase esindajaga, aga Kuuse ei olnud nõus koostöölepingule alla kirjutama,» ütles Treial. «Mind hämmastab Võru ettevõtja soovimatus koostööd teha ja kangekaelsus asjaajamises nii kaaluka välistellimuse puhul,» nentis ta.
ASi VGT mullune käive oli 9 miljonit krooni, mis saadi allhangetest ja gaasianalüsaatorite müügist SRÜ riikidesse. 200 000 hoova valmistamine annaks tehasele 3,4 miljonit krooni ehk kolmandiku käivet juurde.
Ligi seitse aastat välisfirmadele metallitööd teinud ASi MoTeG juhatuse esimees Valter Teppan on ASi ABF Marketing kaudu Porsche tehastele saatnud konteinereid ja senise koostööga rahul. Tema viiski Saksa konstruktorid ja tellija Võrru ning sobitas koostööd. «Leidsin, et võrukad on võimelised seda tellimust täitma ja seal peaks iga suur tellimus olema teretulnud,» kommenteeris Teppan.