• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 06.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läti ehmatas transiitvedajaid

Oktoobri esimestel tun-didel Läti piirile jõudnud veokijuhte tabas ebameeldiv üllatus: tavalisest transiidideklaratsioonist Läti territooriumi läbimiseks enam ei piisa. Auto koos kaubaga peab asuma konvoisse, millest päästab vaid TIR-märkmik.
Otsus tuli nii veofirmadele, kui nende klientidele üllatusena, sest transiitvedude ümberkorraldustest pole Läti teavitanud. Eelkõige puudutab see muutus Eesti eksportööre, kes saadavad oma kaupa Leetu ja Valgevenesse. Neil marsruutidel käis seni vedamine peamiselt ilma TIR-märkmikuta, mille kasutamine tõstab täiskoorma (24 tonni) veokulusid ca 2000 krooni võrra.
Konvoi maksumus on veel teadmata. Esimestel päevadel võimaldas Läti teadmatusest ehmunud autojuhtidele konvoi teenust tasuta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Info Läti transiidimuutus-te kohta ei ole veel minuni jõudnudki, kuid loomulikult oleks 2000kroonine lisa veohinnale suur kulu.
Kalevi kauba transporti Leetu korraldab küll Leedu pool, kuid on selge, et transpordi lisakuludest muutub meie kaup Leedu turul kuigivõrd kallimaks. Teoreetiliselt on võimalik, et Leedu pool soovib meie müügihinda madalamaks kaubelda põhjendusega, et nende transpordikulud on kasvanud. Praktikas ma seda aga ei usu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele