• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,72%6 272,32
  • DOW 300,71%44 800,27
  • Nasdaq 0,93%20 582,35
  • FTSE 1000,36%8 806,37
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,72%6 272,32
  • DOW 300,71%44 800,27
  • Nasdaq 0,93%20 582,35
  • FTSE 1000,36%8 806,37
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • 13.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Iga kolmas-neljas vastas Leiburile

Kevadine Leiburi leivamüügi kampaania tõi 30 000 vastust: iga kolmas leivakotist leitud kupong saadeti täidetult tagasi. Menust haaratud Leibur korraldas suvel kuklikampaania, saades vastuse igalt neljandalt.
Praegu on käimas kolmas, saiamüügi kampaania. Hindu ei ole suurtootja tõstnud.
Esimene kord oli peaauhind 25 000 krooni, teine Mikrolinki arvuti ja nüüd võib võita Opel Astra.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuna tunneme leivatööstust reklaamitegijatest veidi paremini, pärineb loosikampaania idee Leiburilt, teostus Guvatrakilt.
Tuleb tunda toodete sihtrühma. Nii näiteks ei oleks mõtet vanaemadele loosivõiduks lubada arvutit ega lastele sõiduautot, mis oleks neile ea tõttu sobimatu. Üldjuhul lähevad kampaaniatega kaasa mainitud vanuserühmad, nüüd tuli aga võrdselt vastuseid ka tööealistelt.
Leivamüügi kampaaniaga loodeti müügi suurenemisele pikaajaliselt kuni 3%, kasv oli aga 7%.
Statistika järgi on viimasel ajal igal aastal leivatoodete tarbimine vähenenud 10%, peamiselt leivaasendajate tõttu. Turu üldise languse taustal kasvab Leiburi realiseerimise netokäive ligi 4% võrreldes eelmise aasta 184 mln krooniga. Kasumiprognoos jääb siiski mullusega samale tasemele, 8 mln krooni.
Leiburi loosikampaaniad ei ole Fazer Pagarite läbimüüki mõjutanud. Ettevõtte realiseerimise netokäive oli 1997. aastal 75 mln krooni ja tänavu prognoositakse 20protsendist kasvu. Eelmise aasta 3 mln kroonisest kahjumist on lootus tulla nulli.
Fazer on juba kolm aastat korraldanud loosikampaaniaid, ainult et pakutava peaauhinna väärtus ei ole olnud just sõiduauto suurune, aga konkurent on ise ka suurem.
Fazeril, kes on kampaaniasse haaranud tavaliselt ühe või kaks toodet, on loosikampaania ajal läbimüük suurenenud tavaliselt 20--30%, pikaajalisem efekt on edukate kampaaniate puhul olnud 10--15%. Kuid on juhtunud ka nii, et loosikampaania lõppedes taastub käive kampaaniaeelsele tasemele.
Leiburi edu üks põhjusi võib olla see, et suurtootja on maapiirkondades populaarsem kui Fazer.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele