• OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 17.11.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Moodne tulemuste mõõtmine ei ole veel populaarne

Turundustegevust mõõta ja analüüsida ei taheta, ei osata või ei soovita sellele raha eraldada. Samas ei anna üha keerulisemaks muutuval turundusmaastikul huupi tegutsemineenam soovitud efekti. Uues turunduskäsitluses erineb moodne turundusjuht märgatavalt traditsioonilisest.
Osaliselt on kahtlemine põhjendatud. Tõnu E. Paakspuu suhtekorraldusfirmast Promoter teab, et mitu turu-
uuringufirmat on palganud ühe üliõpilase, kes siis loengutest vabal ajal ankeetide lahtrid täidab. Tehes ise minimaalseid kulutusi, nõutakse kliendilt mitukümmend tuhat krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

EMORi suunajuht Aivar Voog ütleb, et enne uue või uuendatud toote turule toomist ei uurita tarbijate margiteadvust, arvatakse, et see on veel välja
kujunemata. Tegelikult on paljudes tootegruppides selged maineliidrid ja turg on blokeeritud. Tulemusena valitakse vale turundusstrateegia. Uut margitoodet ei märgata ja planeeritud reklaamikulutusi hakkab hoopis nappima.
Teisalt mõõdetakse tulemusi ainult ühest kriteeriumist lähtuvalt. Mercuri Internationali konsultant Meelis Kitsing märgib, et üldjuhul domineerib finantskriteerium, mida kiputakse ainult ühe kitsa nurga alt vaatama: kui läbimüük suurenes mingi protsendi võrra, järelikult oli kampaania edukas.
Marketingi Instituudi direktor Endrik Randoja usub, et meil on analüütilisi turundustöötajaid, aga neid on vähe.
Erinevalt traditsioonilisest ehk loomingulisest turundusjuhist, kes lähtuvalt tegemise rõõmust teeb kõvasti tööd, aga ei tea päris täpselt tulemusi, toetub moodne turundusjuht tulemustele ja otstarbekusele. Teeb vähem, aga läbimõeldumalt.
Traditsiooniline turundusjuht on tugeva reklaami-
orientatsiooniga, ta teostab küll uuringuid, kuid tihti ei oska neid lugeda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele