Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liisingufirmad pakuvad katust

    Majandusedu eufoorias alguse saanud kindlustus-
    seltside (kahjuks ka liisinguühingute) omavaheline võitlus turuosade pärast käivitas madalate riski-
    preemiatega üksteise ületrumpamise. Tõhusaks abivahendiks olid ka liisingufirmad, kelle kliendivoogu sai suunata suurte provisjonidega, mille pakkumise initsiatiiv tuli kindlustusseltsidelt.
    Ühepoolselt ei saa loomulikult midagi kehtestada ja vastav provisjon on kahe firma, st liisinguühingu ja kindlustusseltsi koostöölepingust tulenev kokkulepe.
    Kas provisjon on põhjendatud? Liisinguühing müüb poliise, olles nii kindlustusvahendaja nagu iga teine kindlustusseltsi agent, st provisjoni maksmine on igati õigustatud. See, et provisjon oli ligi 1/4 kogu kindlustuspreemiast, tuleneb koostöölepingust ning on juba kindlustusseltsi traagika.
    Olgu mainitud, et provisjonide saamine ei ole kunagi olnud liisinguühingute prioriteet.
    Liisinguühingu kui vara omaniku esmaseks huviks on omandi turvalisuse tagamine st, et varad oleksid korrektselt liisinguvõtjate poolt kindlustatud, info varade kindlustamise, kindlustuspreemiate laekumise kohta jõuaks liisingufirmale ning kindlustusjuhtumi korral toimuks selle läbivaatamine objektiivselt ja hüvitise maksmine korrektselt vastavalt kindlustuslepingule.
    Tänaseks on selgunud, et suurte provisjonide saamine oli põhjendatud, summad koguti nn kompensatsiooni-
    fondi, mille arvel täna kaetakse üha sagedamaks muutuvaid hüvitamata kahjude juhtumeid. Liisinguühingud, kes ei ole sõlminud koostöölepinguid valikuliselt, piiratud arvu kindlustusseltsidega, vaid aktsepteerivad klientide vaba valikut, on tõdenud, et mõningate kindlustusseltside (kahjuks just eesti kapitalil põhinevate) kahjukäsitluspoliitika on äärmiselt tendentslik ning enamikul juhtudel kliendi huve mittesoosivalt kompromissitu.
    Tarbijakaitsesse võivad kindlustusseltsid pöörduda, kuid ükski seadusandlik akt ei kohusta äriühingut kellegagi koostöölepingut sõlmima, ja loota, et riik litsentsi väljastajana hakkab kahjusid hüvitama on äärmiselt lühinägelik. See jäägu ikka iga liisinguühingu kui vara omaniku enda otsustada, kuidas ta oma vara turvalisuse tagab.
    Katusepakkumises süüdistamise ja tarbijakaitsesse pöördumise asemel ootaks kindlustusseltside liidu aktiivset osalemist meie poolt juba aprillis algatatud kindlustustemaatikaga tegeleva töögrupi töös ja vastust meie kirjale, kus juhtisime tähelepanu kindlustusteenuse kvaliteedi langusele ja jäime ootama kindlustusseltside ettepanekuid, mil moel olukorda normaliseerida ja koostöösuhteid säilitada.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.