Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudteeametnik aitas isa firmat

    Eesti Raudtee juhatuse esimees Parbo Juchnewitsch kinnitas, et selline töötaja tuleb päevapealt vallandada. «Sel mehel Eesti Raudtees enam kohta ei ole,» kommenteeris Juchnewitsch. Ta kinnitas, et Eesti Raudteel tuleb sel sügisel toimunud Valga ja Tartu puiduterminaalide rendikonkursist teha tõsised järeldused.
    Meelis Järva väitel mingit vastuolu tema tegevuses pole. «Ma ei saa erafirmast palka,» kinnitas ta. Kui Eesti Raudtee nõukogu on otsustanud platsid rendile anda, siis tuleb seda teha ja konkursi tingimused ette valmistada, lisas Järva.
    Järva sõnul kaitses ta, tegutsedes üheaegselt nii Eesti Raudtee kui firmaga lepingu sõlminud ERC-Service'i esindajana, mõlema firma huve. ERC-Service'i omanikud kutsusid Järva tema enda sõnul nõukogusse tänu teadmistele puidutranspordi vallas (Eesti Raudteest kinnitati, et Järva on kokandusharidusega -- ÄP).
    Järva teatas, et on nõukogu lihtliige ja firma nõukogu juhib vandeadvokaat Jaak Oja omanimelisest advokaadibüroost.
    Jaak Oja sõnul oli ümbervalimine ja nüüd saab nõukogu esimeheks Meelis Järva.
    Oja ei näe Järva tegevuses midagi seadusevastast, sest tal ei ole erafirma nõukogus töötamise keeldu. «See ei ole ka iseendaga tehingute tegemine,» väitis ta.
    «Paraku aga nii see tundub,» kommenteeris Eesti suuremate metsatöötlejate hulka kuuluva ASi Forestex finantsjuht Erik Kotkas. «Ja puidufirmad pole sellega nõus,» tõdes Kotkas.
    Täna arutab ERC-Service võidetud rendikonkurssi ka metsatööstuse liidu juhatus. Liidu tegevdirektori Antti Pae sõnul ootab konkurentsiamet avaldust, et puiduterminaalide rentimine uurida võtta. «On vaja otsust ei või jah,» lausus Pae. «Laadimiskorraldusõiguste koondamine ühe eraettevõtte kätte võib põhjustada mõttetut hinnatõusu, mis suunab puidukogused tagasi maanteedele,» seisab metsatööstuse liidu pöördumises Eesti Raudteele.
    Puiduvedu siirdus maanteelt raudteele pärast teede- ja sideministeeriumi kaks aastat tagasi vastu võetud määrust, millega kehtestati veokitele pikkuse ja massi piirangud.
    Parbo Juchnewitschi sõnul oli Eesti Raudteel vaja muuta senist korda, sest laadimisjaamades platse rentinud puidufirmad ei soovinud investeerida terminaali ning raudtee ja laadimiskohad Lõuna-Eestis lagunevad.
    «Siis nad küll eksivad,» kommenteeris Erik Kotkas. Ainuüksi Forestex investeeris Võrus 100 000 krooni ehitustöödesse ja ilmselt on sama teinud teisedki, selgitas ta. Rohkem investeerimast takistas ebakindlus, sest rendilepingud olid tähtajatud, mida võib kergelt katkestada, lisas Kotkas.
    Krediidiinfo ASi andmetel on ASi ERC-Service tegevusalad kaubandus- ja vahendustegevus, transporditeenused, kinnisvaratehingud, ettevõtete haldamine ja kaubaveo korraldus raudteel. ERC-Service rentis hiljuti taksofirmale Esra Balti jaama takso-
    peatuse.
    Autor: Koit Luus
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.