• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 27.04.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennu- ja autovedajal erinev vastutusmäär

Kui klient avastab kauba vastuvõtmisel kauba puudujäägi või kahjustumise, siis peab ta sellest märke tegema koheselt kauba saatelehele (üleandmis-vastuvõtmis aktile).
Kui kauba kahjustumine ei ole koheselt väliselt märgatav tuleb vedajale kirjalik pretensioon esitada tagantjärele. Autovedude puhul tuleb pretensioon esitada hiljemalt 7 päeva jooksul, lennutranspordi puhul hiljemalt 14 päeva jooksul alates kauba vastuvõtmise päevast.
Kirjaliku hüvitisnõude juurde tuleb lisada saadetisega seotud dokumendid, mis kinnitavad kahju suurust. Üldjuhul on nendeks dokumentideks kauba saateleht, kaubaarve, pakendi kirjeldus ja vajadusel ka ekspertiisi akt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahvusvaheliste lepingute alusel on vedaja maksimaalne vastutus olenevalt transpordi liigist järgmine:
autotransport- -- CMR konventsiooni alusel 8,33 SDRi (162 krooni) puudu oleva või kahjustunud kauba kg kohta;
lennutransport- -- Varssavi konventsiooni alusel 17,66 SDRi (ca 344 krooni) puudu oleva või kahjustunud kauba kg kohta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui vedaja vastutuse piirmäärad ei kata kauba tegelikku väärtust on soovitav osta kaubale veose kindlustus.
Autor: Kristi Karbus

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele