Nike näeb vaeva, et saada tagasi nii aktsiate kui ka tossude sära
Olen pikalt pidanud Niket üheks maailma tugevamaks kaubamärgiks. Kuid viimaste kvartalite numbreid lähemalt vaadates ei ole pilt enam nii roosiline: kunagi peatamatuna näinud kasv on hakanud väsima.
Nike pole paljude tarbijate jaoks enam eelistus, sest konkurents on suurenenud. Fotol on oksjonile pandud korvpallijalatsid Air Jordan 1, mida kandis mängudes selle ala legend Michael Jordan 1985. aastal.
Foto: Zumapress/Scanpix
Nike 2023. aasta majandusaasta oli veel korralik – 51,2 miljardit dollarit käivet ja 10% kasv. Kuid 2024. aastal sama hoog ei jätkunud. Aasta lõpetati 51,4 miljardi dollariga – sisuliselt paigalseis, kui jätta kõrvale valuutakursid. Lisaks otsustas ettevõte siis loobuda edasiste prognooside jagamisest.
Nike'i aktsia langes neljapäeval esimese hooga järelkauplemisel enam kui 1% pärast seda, kui ettevõte avaldas neljanda kvartali tulemused. Siiski sinna ta ei jäänud ning tulemusi hinnates kerkis aktsia järelkauplemise lõpuks üle 9%.
Põhjamaade dividendiaktsiate ootamatult suur maksulöök on tabanud ka maksuekspert Ranno Tingast, kelle kogemus näitab, et raha saab tagasi, kuid pika ooteajaga.
Dick's Sporting Goods nõustus omandama väiksema konkurendi Foot Lockeri 2,4 miljardi dollari eest. See on sel kuul pärast Skechersi väljaostmist teine suur jalatsitehing, vahendas Reuters.
Kui seni on harjumuspäraselt kaubavedudeks kasutatud maanteeveokeid ning maismaad, vaatab üha rohkem ettevõtteid mere suunas. Üheks suurimaks mõjutajaks selles vallas on Mediterranean Shipping Company (MSC), maailma suurim konteinerveoettevõte, kelle mereteenused maanteetranspordile usaldusväärset ning jätkusuutlikku alternatiivi pakuvad.