Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Klantsmaja peab läikima

    «Tellija tahab saada maja puhtaks minimaalse hinnaga,» räägib Puhastusteenistuse ASi juhataja Peeter Puudersell. «Tööd vaid töörõõmu pärast pole aga mõtet teha,» lisab ta.
    Puhastusfirmad ei hoia palgal spetsiaalseid kõrghoonete fassaade küürivaid mehi, sest maju, mille aknaid vaid väljastpoolt pesta saab, võib kahe käe sõrmedel üles lugeda. Kõrgustes kõõluvad tavalised aknapesijad vabatahtlikult ja lisatasu eest. Firma tasub töötajate elukindlustuse.
    Enamikus kõrghoonetes on välisseinte hooldamiseks paigaldatud statsionaarsed tõstukid. Uuemate majade haldajad on investeerinud üle poole miljoni krooni Soome firma Rosteki puhastuskorvi muretsemiseks.
    «Puhastuskorvis on turvaline töötada,» kinnitab Tartu ainsat kõrghoonet, Emajõe Ärikeskust koristava OÜ Majatek juhatuse liige Toomas Kirsipuu.
    Kirsipuu kogemuse kohaselt tuleb üleval muret tunda vaid tuule pärast. «Tuul kipub tõstuki seinast eemale rebima,» seletab ta. «Tekib oht, et tõstuk võib vastu klaasi tagasi põrkuda.»
    OÜ RoRoRo direktor Rein Ronimois räägib, et Ühispanga kõrghoone fassaadi ehitusjärgset puhastust tehes oli firma sunnitud palkama kaks alpinistivarustusega meest. «Nad puhastasid kohti, kuhu tõstukiga juurde ei pääsenud,» seletab ta.
    «Alla kümne krooni ruutmeetri eest vaevalt ükski puhastusfirma fassaadi peseb,» räägib OÜ Lillclean juhataja Erkki Lill. Ta ütleb, et konkurents puhastusfirmade vahel on suur ning töö kvaliteet kõigub.
    Lille sõnul küsib Lillclean sõltuvalt maja kõrgusest ja välistemperatuurist keskmiselt 17 krooni pestud akende ruutmeetri eest.
    Suurima puhastusfirma ASi Serviks müügijuhi Margus Regi andmeil võib nende töö hind sõltuvalt töö keerukuse astmest küündida kuni 30 kroonini ruutmeeter.
    Kawe Halduse ASi juhatuse liige Sulev Jaanus ütleb, et hoone haldaja hoiab oma jõududega Kawe Plaza visiitkaardi puhtana. «Puhastusfirmadelt teenuse ostmine on kolmandiku võrra kallim,» arvutab Jaanus. Kawe Plaza fassaadi pesevad paar korda kuus hoone kojamees ja maja tehnik.
    Jaanuse sõnul tekitab kõige rohkem tööd kevadel õietolm. «Eriline tolmuallikas on ka möödasõitev tramm, mis keerutab rööbastelt saasta üles,» räägib Jaanus.
    ASi Emajõe Ärikeskus juhataja Rait Abras peab aga akende kõige suuremaks reostajaks linde. Päike kütab Tartu kõrghoone tagumise musta värvi seina soojaks ning linnud tiirlevad maja ümber, püüdes sooje õhuvoolusid. «Olime sunnitud tõmbama katusepiiretele ja mujale peenikesed traadid, et lindudel poleks enam kohta, kuhu istuda,» seletab Abras. Ta tunnistab, et nüüd seisavad aknad kauem puhtana.
  • Hetkel kuum
Margit Pulk: kobarkäkiepideemia nõuab riigimaja kraamimist, siin on lahendus
Vajame valdkondlikke teadusnõukodasid, et olla vähem tagantjärele targad, kirjutab Philip Morris Eesti välissuhete juht Margit Pulk arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vajame valdkondlikke teadusnõukodasid, et olla vähem tagantjärele targad, kirjutab Philip Morris Eesti välissuhete juht Margit Pulk arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Turud rahunevad pärast suuremat langust
Täna näitavad aktsiaturud stabiliseerumise märke pärast suuremaid langusi eelmisel nädalal ja selle nädala esmaspäeval. Tõusupoolel on nii Aasia aktsiad kui Euroopa futuurid.
Täna näitavad aktsiaturud stabiliseerumise märke pärast suuremaid langusi eelmisel nädalal ja selle nädala esmaspäeval. Tõusupoolel on nii Aasia aktsiad kui Euroopa futuurid.
Analüütikud ja investorid ihuvad karujahiks relvad teravaks
Börsil on karuturg kestnud juba aasta ja kõik küsivad ühte ja sama: millal see lõpeb? “Miljoni dollari küsimus”, kui kasutada vana tuntud vastust. Aga millal siiski? Kui hakata analüütikuid läbi küsitlema, jagunevad vastused kaheteistkümneks: märtsis, aprillis, mais, teisel poolaastal jne. Nii ei saa ju karu jahtida!
Börsil on karuturg kestnud juba aasta ja kõik küsivad ühte ja sama: millal see lõpeb? “Miljoni dollari küsimus”, kui kasutada vana tuntud vastust. Aga millal siiski? Kui hakata analüütikuid läbi küsitlema, jagunevad vastused kaheteistkümneks: märtsis, aprillis, mais, teisel poolaastal jne. Nii ei saa ju karu jahtida!
Reaalajas börsiinfo
Jaapani turgu vallutav Võrumaa šokolaaditootja: väikeettevõtjad vajavad toetusi
Võrumaa perefirma Roosiku valmistab šokolaade, mida müüb nii Jaapani kui ka Saudi-araabia ja Ühendemiraatide turule. Tänu EASi ja PRIA toetustele on see laienemine olnud võimalik, lausus ettevõtte üks omanikest Reet Kasekamp.
Võrumaa perefirma Roosiku valmistab šokolaade, mida müüb nii Jaapani kui ka Saudi-araabia ja Ühendemiraatide turule. Tänu EASi ja PRIA toetustele on see laienemine olnud võimalik, lausus ettevõtte üks omanikest Reet Kasekamp.
Emotsionaalne esinemine Gaselli Kongressil: et maal äri ajada, pead olema lihtsalt hea inimene
Ääremaal ettevõtjana tegutsedes on kõige olulisem, et juht oleks hea inimene, ütles Võrumaal Metsavenna Turismitalu asutanud Meelis Mõttus, nõustudes juhtimispsühholoog Mare Porkiga.
Ääremaal ettevõtjana tegutsedes on kõige olulisem, et juht oleks hea inimene, ütles Võrumaal Metsavenna Turismitalu asutanud Meelis Mõttus, nõustudes juhtimispsühholoog Mare Porkiga.
Läti joobes juhtidelt konfiskeeritud autod jõudsid Ukrainasse
Esimesed kuus Lätis joobes juhtidelt konfiskeeritud sõidukit jõudsid Ukrainasse, „Sõidukid on ukrainlastele üle antud ja kõik on korras," ütles Twitterconvoy algatuse juht Reinis Poznaks Läti raadiole.
Esimesed kuus Lätis joobes juhtidelt konfiskeeritud sõidukit jõudsid Ukrainasse, „Sõidukid on ukrainlastele üle antud ja kõik on korras," ütles Twitterconvoy algatuse juht Reinis Poznaks Läti raadiole.
Suur uuring: Eesti ettevõtted ei kasuta videoturunduse täielikku potentsiaali
Kui maailmas kasutavad ühe turundustööriistana videot koguni 91% ettevõtetest, siis Eestis väärtustavad liikuvat pilti kõigest 57%. Brändiraamatut luues panustatakse suuri summasid ja teatakse, mida kliendile öelda soovitakse, kuid sellele, et tõelise hoo oma tegemistesse võib sisse lükata hoopis video-või animatsioonikeel, ei mõelda. Kuid Müller Media omaniku ja loovjuhi Taimar Müller sõnul oleks aeg.
Kui maailmas kasutavad ühe turundustööriistana videot koguni 91% ettevõtetest, siis Eestis väärtustavad liikuvat pilti kõigest 57%. Brändiraamatut luues panustatakse suuri summasid ja teatakse, mida kliendile öelda soovitakse, kuid sellele, et tõelise hoo oma tegemistesse võib sisse lükata hoopis video-või animatsioonikeel, ei mõelda. Kuid Müller Media omaniku ja loovjuhi Taimar Müller sõnul oleks aeg.
Tootjahinnad kahanesid kuuga pisut
Tööstusettevõtete küsitud hinnad on nii sise- kui välisturgudel püsinud ühetaolisel tasemel juba kaheksa kuud, ka impordihinnad on langenud, selgub statistikaameti andmetest.
Tööstusettevõtete küsitud hinnad on nii sise- kui välisturgudel püsinud ühetaolisel tasemel juba kaheksa kuud, ka impordihinnad on langenud, selgub statistikaameti andmetest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.